Zadeklarować w kodzie funkcję, której zadaniem będzie odświeżanie ekranu,
po każdorazowej zmianie nastaw poczynionych przez użytkownika:
void Przerysuj(void);
Delkaracja powinna się znajdować na początku kodu źródłowego.
W pliku źródłowym umieścić definicję funkcji Przerysuj() :
void Przerysuj(void)
{
}
Definicję można umieścić w dowolnym miejscu w kodzie (poza ciałami innych funkcji !). Najlepiej jednak funkcję definicję Przerysuj() umieścić bezposrednio po funkcji main.
W początkowej fazie programu będzie ona wywoływać funkcje symulatora oscyloskopu
ze standardowymi parametrami i wyświetlać „odczytany” na ich podstawie przebieg czasowy.
W tym celu należy w funkcji Przerysuj() umieścić wywołania: scope_config, scope_read_waveform, DeleteGraphPlot oraz PlotWaveform.
Z menu Instrument -> Sample Oscillosope wybrać Configure (funkcja Przerysuj()) i z domyślnymi parametrami wstawić do kodu (wewnątrz funkcji Przerysuj())
Ponownie z menu Instrument -> Sample Oscillosope wybrać Read Waveform (funkcja scope_read_waveform).
Zdefiniować:
- tablicę, w której zwracany będzie wektor przebiegu czasowego (typ zmiennych w tablicy: double, rozmiar tablicy: 1024, nazwa tablicy np.: przebieg);
- zwracany okres próbkowania (typ zmiennej: double, nazwa np.: tp);
- zwracaną chwilę początkową przebiegu (typ zmiennej: double, nazwa np.: x0);
Z ww parametrami wstawić funkcję do kodu (wewnątrz funkcji Przerysuj())
Do funkcji Przerysuj() dodać wywołania DeleteGraphPlot oraz PlotWaveform
W funkcji main po wywołaniu DisplayPanel (panelHandle); można umieścić Przerysuj();
|