Zpo-6-wyk-Slajd33

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 11:10, 17 paź 2006 autorstwa Bwalter (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Prototype: struktura

Prototype: struktura


Obiekt poddający się klonowaniu, Prototype, posiada metodę clone (). Metoda ta jest implementowana we wszystkich jego obiektach potomnych w ten sposób, że tworzy ona dokładną kopię bieżącego obiektu. Jedyna różnica pomiędzy oryginałem i klonem polega na odrębnej tożsamości obiektu (w większości języków tożsamość jest rozstrzygana na podstawie referencji do tego obiektu). Klient, żądając utworzenia kopii obiektu Prototype, wywołuje w istniejącej instancji tego obiektu metodę clone (), która zwraca jego klon.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>