Inżynieria oprogramowania
Z Studia Informatyczne
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Zasady, metody i narzędzia prowadzenia projektów programistycznych.
Sylabus
Autor
- Jerzy Nawrocki
Wymagania wstępne
- Podstawy programowania
- Funkcje, relacje i zbiory. Elementy logiki matematycznej: rachunek zdań i tautologie. Rekurencja.
- Programowanie obiektowe.
Zawartość
- Zasady skutecznego działania
- Personal Software Process
- Specyfikacja wymagań
- Przeglądy artefaktów
- Język UML
- Metody formalne
- Wzorce projektowe
- Zarządzanie konfiguracą
- Wprowadzenie do testowania
- Automatyzacja wykonywania testów
- Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja
- Programowanie Ekstremalne
Literatura
- M.Fowler, K.Scott. UML w kropelce. LTP, 2002.
- S.Covey. 7 nawyków skutecznego działania. REBIS, 2002.
- W.Humphrey. A Discipline for Software Engineering. Addison-Wesley, 1995.
- K.Beck, A.Cynthia. Wydajne programowanie – Extreme Programming. Mikom, 2005.