PO Typy uogólnione: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{powrot|Programowanie obiektowe|}} | {{powrot|Programowanie obiektowe|}} | ||
(moduł w trakcie pisania) | |||
== Typy uogólnione == | == Typy uogólnione == | ||
== Wprowadzenie == | |||
Siłą programowania obiektowego jest łatwość | |||
opisywania w nim i tworzenia abstrakcji. | |||
Pojęcie klasy pozwala tworzyć abstrakcje, zaś | |||
mechanizm dziedziczenia ułatwia tworzenie | |||
nowych abstrakcji na podstawie już istniejących. | |||
Często jednak okazuje się, że te narzędzia | |||
nie zaspokajają jeszcze wszystkich naszych | |||
potrzeb. | |||
== Klasy parametryzowane typami == | |||
== Metody parametryzowane typami == | |||
== Ograniczenia typów uogólnionych w Javie == |
Wersja z 00:26, 6 sie 2006
(moduł w trakcie pisania)
Typy uogólnione
Wprowadzenie
Siłą programowania obiektowego jest łatwość opisywania w nim i tworzenia abstrakcji. Pojęcie klasy pozwala tworzyć abstrakcje, zaś mechanizm dziedziczenia ułatwia tworzenie nowych abstrakcji na podstawie już istniejących. Często jednak okazuje się, że te narzędzia nie zaspokajają jeszcze wszystkich naszych potrzeb.