Wstęp do programowania/Pliki/Ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Pch (dyskusja | edycje)
Zadanie 3 (Usuwanie komentarzy): DOdałem dodatkowy wybór '(' dla c='('
Pch (dyskusja | edycje)
Zadanie 1: character:=char w tekstach pascalowych
Linia 21: Linia 21:
  '''function''' LiczWiersze(f:Text):integer;
  '''function''' LiczWiersze(f:Text):integer;
  // f otwarty plik tekstowy
  // f otwarty plik tekstowy
  '''var''' c:character;
  '''var''' c:char;
   l:integer;
   l:integer;
  '''begin'''
  '''begin'''
Linia 58: Linia 58:
  '''function''' RownoWierszowe2(s1,s2:string):Boolean; //s1,s2, to ścieżki dostępu do plików f1 i f2
  '''function''' RownoWierszowe2(s1,s2:string):Boolean; //s1,s2, to ścieżki dostępu do plików f1 i f2
  '''var''' f1,f2:Text;
  '''var''' f1,f2:Text;
   c:character;
   c:char;
  '''begin'''
  '''begin'''
   assign(f1,s1);
   assign(f1,s1);

Wersja z 20:56, 21 sty 2014

To są zadania na pliki.

Oglądaj wskazówki i rozwiązania __SHOWALL__
Ukryj wskazówki i rozwiązania __HIDEALL__

W poniższych zadaniach zakładamy, że eof(f) implikuje eoln(f).


Zadanie 1

Napisz funkcję sprawdzającą, czy dwa pliki tekstowe o podanych nazwach mają tę samą liczbę wierszy.

Wskazówka 1

{{{3}}}

Rozwiązanie 1

{{{3}}}

Wskazówka 2

{{{3}}}

Rozwiązanie 2

{{{3}}}

Zadanie 2

Napisz procedurę, która skopiuje plik tekstowy f na g, modyfikując go w następujący sposób: bezpośrednio po każdym słowie należy wstawić koniec wiersza, a nowy wiersz rozpocząć od nowego słowa (spacje i puste wiersze należy pomijać).

Słowem (w tym zadaniu) nazywamy dowolny maksymalny spójny ciąg znaków niezawierający spacji i znaków końca wiersza. Nie zakładamy niczego o długości słów.

Wskazówka 1

{{{3}}}

Rozwiązanie 1

{{{3}}}

Rozwiązanie 2

{{{3}}}

Zadanie 3 (Usuwanie komentarzy)

Napisz procedurę usuwającą komentarze z pliku tekstowego zawierającego program w Pascalu.

Komentarze oznaczone są przez { ... } lub (* ... *). Należy przy tym uważać, by nie usuwać komentarzy znajdujących się wewnątrz napisów (oznaczonych przez ' ... ')

Wskazówka 1

{{{3}}}

Rozwiązanie 1

{{{3}}}