PO Kolekcje wstęp - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Janusz (dyskusja | edycje)
Janusz (dyskusja | edycje)
Linia 28: Linia 28:


Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może  
Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może  
polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów, przez dzielenie ich przez liczby mnniejsze), tak by można
polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów przez dzielenie ich przez liczby mniejsze), tak by można
jej było używać jako iteratora.
jej było używać jako iteratora.



Wersja z 00:23, 28 maj 2008

Wykład o kolekcjach

Przedmiot Programowanie obiektowe

Ćwiczenia do drugiego wykładu o kolekcjach

Ogladaj wskazówki i rozwiązania __SHOWALL__
Ukryj wskazówki i rozwiązania __HIDEALL__

Zad 1.

Zaimplementuj własną wersję implementacji interfejsu Map<K,V>. Wykorzystaj w tym celu jedną z klas implementujących interfejs Collection<E>.

Wskazówka 1

{{{3}}}

Wskazówka 2

{{{3}}}

Zad 2.

Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów przez dzielenie ich przez liczby mniejsze), tak by można jej było używać jako iteratora.

Zad 3.

Zaimplementuj graf, w którego wierzchołkach przechowywane są napisy. Graf powinien udostępniać operację obchodzenia wszerz i wgłąb (z wypisywaniem kolejnych odwiedzonych wierzchołków). Jakiej kolekcji użyjesz w tym celu?

Wskazówka 1

{{{3}}}