GKIW Moduł 10 - Dążenie do realizmu: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
|||
Linia 16: | Linia 16: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|width="500px" valign="top"|[[Grafika:GKIW_M10v4_plus_02.png|thumb|500px]] | |width="500px" valign="top"|[[Grafika:GKIW_M10v4_plus_02.png|thumb|500px]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"|Mapowanie nierówności Blinna (bump mapping) daje znakomite wrażenie nierówności powierzchni, ale nie zmienia w rzeczywistości jej kształtu. Takie postępowanie przynosi dobre efekty pod warunkiem, że nie występuje wzajemne zasłanianie między poszczególnymi nierównościami powierzchni (lub jest ono pomijalne z punktu widzenia obserwatora). Jeśli ten warunek nie jest spełniony wtedy pojawiają się problemy. | ||
Techniką dającą dobre efekty w takiej sytuacji jest mapowanie przesunięć. | |||
Niech <math>S(u,v)=[x_S(u,v), y_S(u,v), z_S(u,v)]</math> opisuje parametrycznie powierzchnię, <math>P\,</math> będzie punktem na tej powierzchni, a <math>\vec{N}\,</math> będzie wektorem normalnym do powierzchni <math>S(u,v)\,</math>. Niech funkcja <math>f(P)\,</math> opisuje przesunięcie punktu powierzchni <math>S(u,v)\,</math>. | |||
Wtedy dla każdego punktu <math>P\,</math> | |||
:<math>P'=P+f(P)\cdot \vec{N}</math> | |||
Taka modyfikacja kształtu daje możliwość uzyskania rzeczywistego przesunięcia i efektów z tym związanych (np. wzajemne zasłanianie). | |||
|} | |} | ||
---- | ---- |
Wersja z 14:41, 29 paź 2007
Wykład
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Literatura
![]() |
![]() |
Literatura
![]() |