PO Obiektowe modelowanie dziedziny - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Dorota (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Jsroka (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 21: Linia 21:


== Zadanie 1 (Gra w Monopol)==
== Zadanie 1 (Gra w Monopol)==
Rozszerz częściowy model dziedziny dla gry w Monopol z [[PO_Moduł_1|pierwszego wykładu]] o karty szansy/ryzyka oraz bank.
Rozszerz częściowy model dziedziny dla gry w Monopol z [[PO_Obiektowe_modelowanie_dziedziny|pierwszego wykładu]] o karty szansy/ryzyka oraz bank.


{{rozwiazanie|||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"><center>[[grafika:po_1c_1_monopol.png|Rozwiązanie zadania "Gra w Monopol"]]</center></div>
{{rozwiazanie|||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"><center>[[grafika:po_1c_1_monopol.png|Rozwiązanie zadania "Gra w Monopol"]]</center></div>

Wersja z 21:36, 26 gru 2006

<<< Powrót do przedmiotu Programowanie obiektowe

<<< Powrót do wykładu Obiektowe modelowanie dziedziny

Jak rysować

Rysowanie na kartce i na tablicy

Mimo, że diagramy używane na pierwszym wykładzie oraz umieszczone jako rozwiązania zadań były przygotowane na komputerze, diagramy przedstawiające model dziedziny najłatwiej rysuje się na kartce lub na tablicy. Jeżeli chciałbyś utrwalić efekty takiej pracy lub udostępnić je elektronicznie, zrób po prostu zdjęcie aparatem cyfrowym.

Program do rysowania

Jeżeli wolisz rysować diagramy na komputerze, bardzo wygodnym narzędziem jest Violet. Żeby z niego skorzystać, ściągnij go najpierw na swój komputer (możesz to zrobić klikając na odnośniku prawym klawiszem myszy i wybierając "Zapisz jako...").

Violet można również osadzać na stronach HTML jako Aplet. Niestety ze względów bezpieczeństwa wersja działająca w ten sposób ma wyłączoną część funkcji, w tym zapisywanie efektów pracy do pliku. Jeżeli posiadasz zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java, Violet powinien wyświetlać się poniżej.

<applet width="800" height="600" code="com/horstmann/violet/UMLEditor.class" archive="images/e/e2/Po_violet-0.16pl.jar">

  <param name="diagram"  value="plik.vio">

</applet>

Zadanie 1 (Gra w Monopol)

Rozszerz częściowy model dziedziny dla gry w Monopol z pierwszego wykładu o karty szansy/ryzyka oraz bank.

Rozwiązanie

{{{3}}}

Zadanie 2 (System kasowy)

Opracuj model dziedziny dla "Systemu kasowego", który ma być używany przez kasjerów w sklepie.

Wskazówka 1

{{{3}}}

Wskazówka 2

{{{3}}}

Rozwiązanie

{{{3}}}