Zpo-7-wyk-Slajd7: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Przykład(2)==
==Bridge: struktura==


[[Image:zpo-7-wyk-Slajd7.PNG|Przykład(2)]]
[[Image:zpo-7-wyk-Slajd7.PNG|Bridge: struktura]]




Następnie klasa Czytelnik jest wyposażona w pamięć podręczną, implementowaną jako mapa odwzorowująca napisy (nazwiska czytelników) w obiekty klasy Czytelnik. Metoda-fabryka obecnie próbuje najpierw znaleźć żądany obiekt w pamięci podręcznej, a jedynie w przypadku niepowodzenia utworzyć go za pomocą wywołania konstruktora\ i następnie umieścić obiekt w pamięci podręcznej, zwracając wynik klientowi (w tym przypadku będzie to klasa Wypożyczenie).
Wzorzec składa się z dwóch interfejsów: Abstraction i Implementor, oraz ich implementacji. Oba interfejsy mogą w rzeczywistości być zwykłymi klasami, jeżeli użyty język programowania nie posiada interfejsów jako swoich elementów. Klient kontaktuje się z obiektem Abstraction i nie jest w żaden sposób zależny od obiektu Implementor. Abstraction jest związany relacją kompozycji z wybranym obiektem Implementor, i do niego deleguje wszystkie żądania przesłane przez klienta.  


W ten sposób ograniczono liczbę tworzonych instancji klasy Czytelnik do jednej na każdy obiekt rzeczywisty oraz uniemożliwiono bezpośredni dostęp do konstruktora tej klasy, tworząc w efekcie obiekt-referencję. Obiekty klasy Czytelnik są traktowane jako referencje, a nie wartości.
Struktura wzorca bardzo przypomina wzorzec Adapter, jednak cel jest zupełnie inny: intencją jest rozdzielenie abstrakcji od implementacji, tak aby implementacja nie była dostępna dla klienta. Taka struktura pozwala m.in na zmianę obiektu Implementor w trakcie działania programu.




[[zpo-7-wyk-Slajd6 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-7-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-7-wyk-Slajd8 | Następny slajd >>]]
[[zpo-7-wyk-Slajd6 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-7-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-7-wyk-Slajd8 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 19:17, 4 lis 2006

Bridge: struktura

Bridge: struktura


Wzorzec składa się z dwóch interfejsów: Abstraction i Implementor, oraz ich implementacji. Oba interfejsy mogą w rzeczywistości być zwykłymi klasami, jeżeli użyty język programowania nie posiada interfejsów jako swoich elementów. Klient kontaktuje się z obiektem Abstraction i nie jest w żaden sposób zależny od obiektu Implementor. Abstraction jest związany relacją kompozycji z wybranym obiektem Implementor, i do niego deleguje wszystkie żądania przesłane przez klienta.

Struktura wzorca bardzo przypomina wzorzec Adapter, jednak cel jest zupełnie inny: intencją jest rozdzielenie abstrakcji od implementacji, tak aby implementacja nie była dostępna dla klienta. Taka struktura pozwala m.in na zmianę obiektu Implementor w trakcie działania programu.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>