Zpo-7-wyk-Slajd28: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Przykład(2)==
==Iterator: konsekwencje==


[[Image:zpo-7-wyk-Slajd28.PNG|Przykład(2)]]
[[Image:zpo-7-wyk-Slajd28.PNG|Iterator: konsekwencje]]




Po zakończeniu przenoszenia odwołań można usunąć elementy związane z delegacją: pole z referencją do KartyCzytelniczej i konstruktor inicjujący to pole.  
Iterator pozwala na oddzielenie kolekcji, czyli klasy związanej z przechowywaniem obiektów, od mechanizmu dostępu do tych obiektów. Dzięki temu klient odwołuje się do obiektów w sposób abstrakcyjny, niezależny od konkretnej implementacji kolekcji.


W efekcie klasa KartaCzytelniczaUlgowa stała się podklasą KartyCzytelniczej.
Konstrukcja iteratora pozwala na jednoczesne współistnienie wielu niezależnych iteratorów, ponieważ każdy przechowuje wewnętrznie wskaźnik do aktualnie wskazywanego obiektu w kolekcji. Niektóre kolekcje mogą definiować kilka różnych iteratorów, o zróżnicowanej funkcjonalności (w przypadku np. listy)




[[zpo-7-wyk-Slajd27 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-7-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-7-wyk-Slajd29 | Następny slajd >>]]
[[zpo-7-wyk-Slajd27 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-7-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-7-wyk-Slajd29 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 19:16, 4 lis 2006

Iterator: konsekwencje

Iterator: konsekwencje


Iterator pozwala na oddzielenie kolekcji, czyli klasy związanej z przechowywaniem obiektów, od mechanizmu dostępu do tych obiektów. Dzięki temu klient odwołuje się do obiektów w sposób abstrakcyjny, niezależny od konkretnej implementacji kolekcji.

Konstrukcja iteratora pozwala na jednoczesne współistnienie wielu niezależnych iteratorów, ponieważ każdy przechowuje wewnętrznie wskaźnik do aktualnie wskazywanego obiektu w kolekcji. Niektóre kolekcje mogą definiować kilka różnych iteratorów, o zróżnicowanej funkcjonalności (w przypadku np. listy)


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>