Zpo-7-wyk-Slajd16: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
== | ==Mediator: uczestnicy== | ||
[[Image:zpo-7-wyk-Slajd16.PNG| | [[Image:zpo-7-wyk-Slajd16.PNG|Mediator: uczestnicy]] | ||
Mediator posiada metody służące do dołączania i odłączania obiektów Colleague. Ponadto jego zadaniem jest implementacja mechanizmu komunikacji, czyli podejmowanie decyzji który z obiektów Colleague powinien wykonać określone żądanie. | |||
Obiekty Colleague nie są obciążone zadaniem komunikacji z pozostałymi obiektami. Ich wiedza jest ograniczona do znajomości Mediatora. Także dołączenie i odłączenie obiektu Colleague wymaga jedynie powiadomienia Mediatora, a nie wszystkich obiektów. | |||
Struktura ta jest przybliżoną analogią do sieci komputerowych, w których komputery znajdujące się w różnych podsieciach komunikują się za pośrednictwem routera. Poszczególne Komputery nie muszą znać adresów wszystkich innych komputerów na świecie, a jedynie adres najbliższego routera. | |||
[[zpo-7-wyk-Slajd15 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-7-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-7-wyk-Slajd17 | Następny slajd >>]] | [[zpo-7-wyk-Slajd15 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-7-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-7-wyk-Slajd17 | Następny slajd >>]] |
Aktualna wersja na dzień 19:16, 4 lis 2006
Mediator: uczestnicy
Mediator posiada metody służące do dołączania i odłączania obiektów Colleague. Ponadto jego zadaniem jest implementacja mechanizmu komunikacji, czyli podejmowanie decyzji który z obiektów Colleague powinien wykonać określone żądanie.
Obiekty Colleague nie są obciążone zadaniem komunikacji z pozostałymi obiektami. Ich wiedza jest ograniczona do znajomości Mediatora. Także dołączenie i odłączenie obiektu Colleague wymaga jedynie powiadomienia Mediatora, a nie wszystkich obiektów.
Struktura ta jest przybliżoną analogią do sieci komputerowych, w których komputery znajdujące się w różnych podsieciach komunikują się za pośrednictwem routera. Poszczególne Komputery nie muszą znać adresów wszystkich innych komputerów na świecie, a jedynie adres najbliższego routera.