Zpo-11-wyk-Slajd6: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Flyweight: cel==
==Przykład(1)==


[[Image:zpo-11-wyk-Slajd6.PNG|Flyweight: cel]]
[[Image:zpo-11-wyk-Slajd6.PNG|Przykład(1)]]




Flyweight jest wzorcem opisującym zasadę współdzielenia obiektów w sytuacjach, gdy są one potrzebne niejednocześnie i tylko przez pewien okres czasu. Flyweight różni się od wzorca Pool of Objects, ponieważ pozwala współdzielić obiekty stanowe, których dane zależą od kontekstu. Wykorzystanie wzorca ma na celu przede wszystkim podniesienie wydajności aplikacji przez ograniczenie liczby obiektów oraz wydzielenie z nich stanu zewnętrznego (specyficznego dla każdej instancji i zależnego od kontekstu) oraz stanu wewnętrznego (współdzielonego przez wszystkie instancje).  
Pierwszym etapem przekształcenia jest utworzenie nowej klasy TypKarty i stworzenie w niej odpowiedników pól i stałych z klasy źródłowej. Klasa ta ponadto jest wyposażona w metody umożliwiające – podobnie jak dotychczas w klasie źródłowej na ustawianie, odczytywanie i dekodowanie typu karty.
 
Na przykład litery w procesorze tekstu są reprezentowane przez obiekty klasy Litera, w której stanem wewnętrznym jest kod znaku, a zewnętrznym krój litery, jej wielkość, dekoracje etc.




[[zpo-11-wyk-Slajd5 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-11-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-11-wyk-Slajd7 | Następny slajd >>]]
[[zpo-11-wyk-Slajd5 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-11-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-11-wyk-Slajd7 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 17:38, 4 lis 2006

Przykład(1)

Przykład(1)


Pierwszym etapem przekształcenia jest utworzenie nowej klasy TypKarty i stworzenie w niej odpowiedników pól i stałych z klasy źródłowej. Klasa ta ponadto jest wyposażona w metody umożliwiające – podobnie jak dotychczas w klasie źródłowej – na ustawianie, odczytywanie i dekodowanie typu karty.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>