Zpo-11-wyk-Slajd20: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Mediator: uczestnicy==
==Przykład(4)==


[[Image:zpo-11-wyk-Slajd20.PNG|Mediator: uczestnicy]]
[[Image:zpo-11-wyk-Slajd20.PNG|Przykład(4)]]




Mediator posiada metody służące do dołączania i odłączania obiektów Colleague. Ponadto jego zadaniem jest implementacja mechanizmu komunikacji, czyli podejmowanie decyzji który z obiektów Colleague powinien wykonać określone żądanie.
Klasa TypKarty przechowuje stałe reprezentujące poszczególne stany obiektu, jak również definiuje metodę fabrykę tworzącą obiekty jednej z jej podklas w zależności od przekazanego parametru. Zasada działania tego mechanizmu jest identyczna jak w przypadku poprzedniego przekształcenia, które reprezentowało stany jako podklasy.


Obiekty Colleague nie są obciążone zadaniem komunikacji z pozostałymi obiektami. Ich wiedza jest ograniczona do znajomości Mediatora. Także dołączenie i odłączenie obiektu Colleague wymaga jedynie powiadomienia Mediatora, a nie wszystkich obiektów.
W wyniku przekształcenia pole typu prymitywnego, przechowywane w klasie źródłowej, zostało przetransformowane do postaci oddzielnej klasy i jej podklas. Mechanizm ten pozwala swobodnie modyfikować wartość pola stanu w trakcie wykonywania programu (należy w tym celu utworzyć instancję innej z podklas), i rozróżniać stany na podstawie klasy. Jednak rozwiązanie to nie wykorzystuje do końca możliwości oferowanych przez polimorfizm, dlatego przekształcenie to można kontynuować.
 
Struktura jest ta jest przybliżoną analogią do sieci komputerowych, w których komputery znajdujące się w różnych podsieciach komunikują się za pośrednictwem routera. Poszczególne Komputery nie muszą znać adresów wszystkich innych komputerów na świecie, a jedynie adres najbliższego routera.




[[zpo-11-wyk-Slajd19 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-11-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-11-wyk-Slajd21 | Następny slajd >>]]
[[zpo-11-wyk-Slajd19 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-11-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-11-wyk-Slajd21 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 17:36, 4 lis 2006

Przykład(4)

Przykład(4)


Klasa TypKarty przechowuje stałe reprezentujące poszczególne stany obiektu, jak również definiuje metodę fabrykę tworzącą obiekty jednej z jej podklas w zależności od przekazanego parametru. Zasada działania tego mechanizmu jest identyczna jak w przypadku poprzedniego przekształcenia, które reprezentowało stany jako podklasy.

W wyniku przekształcenia pole typu prymitywnego, przechowywane w klasie źródłowej, zostało przetransformowane do postaci oddzielnej klasy i jej podklas. Mechanizm ten pozwala swobodnie modyfikować wartość pola stanu w trakcie wykonywania programu (należy w tym celu utworzyć instancję innej z podklas), i rozróżniać stany na podstawie klasy. Jednak rozwiązanie to nie wykorzystuje do końca możliwości oferowanych przez polimorfizm, dlatego przekształcenie to można kontynuować.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>