Zpo-11-wyk-Slajd18: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Mediator: cel==
==Przykład(2)==


[[Image:zpo-11-wyk-Slajd18.PNG|Mediator: cel]]
[[Image:zpo-11-wyk-Slajd18.PNG|Przykład(2)]]




Mediator znajduje zastosowanie w sytuacji, gdy wiele obiektów o wspólnym interfejsie musi komunikować się ze sobą w celu wykonania określonego zadania. Najprostszym, lecz trochę naiwnym rozwiązaniem jest powiązanie wszystkich obiektów ze sobą w topologii grafu pełnego. Takie rozwiązanie jest jednak słabo skalowalne: dołączenie kolejnego obiektu powoduje konieczność powiadomienia o zmianie wszystkich pozostałych, aby potrafili skomunikować się z nowym uczestnikiem interakcji. Ponadto powoduje, że mechanizm komunikacji jest rozproszony, co utrudnia jego modyfikację i dalszy rozwój.
Teraz można utworzyć w klasie źródłowej KartaCzytelnicza pole typu TypKarty. Będzie ono decydowało o stanie obiektu. Wszystkie metody, które dotychczas posługiwały się starym polem stanu, są modyfikowane, tak aby korzystały z nowego pola stanu. Ilustruje to metoda ''kodTypuKarty'' ''(),'' która nie zwraca kodu typu karty bezpośrednio, ale jako wynik delegacji przez pole ''typKarty'' .




[[zpo-11-wyk-Slajd17 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-11-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-11-wyk-Slajd19 | Następny slajd >>]]
[[zpo-11-wyk-Slajd17 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-11-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-11-wyk-Slajd19 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 17:36, 4 lis 2006

Przykład(2)

Przykład(2)


Teraz można utworzyć w klasie źródłowej KartaCzytelnicza pole typu TypKarty. Będzie ono decydowało o stanie obiektu. Wszystkie metody, które dotychczas posługiwały się starym polem stanu, są modyfikowane, tak aby korzystały z nowego pola stanu. Ilustruje to metoda kodTypuKarty (), która nie zwraca kodu typu karty bezpośrednio, ale jako wynik delegacji przez pole typKarty .


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>