GKIW Moduł 8: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
| Linia 205: | Linia 205: | ||
|width="500px" valign="top"|[[Grafika:GKIW_M8_Slajd31.png|thumb|500px]] | |width="500px" valign="top"|[[Grafika:GKIW_M8_Slajd31.png|thumb|500px]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
Model odbicia Phonga II | '''Model odbicia Phonga II''' | ||
Funkcja <math>cos^N(/alpha )</math> opisuje odbicie kierunkowe (zwierciadlane) przy czy N charakteryzuje dany materiał (właściwości odbiciowe powierzchni). Warto zwrócić uwagę na właściwości tej funkcji. Idealne odbicie kierunkowe to takie, w którym odbicie występuje tylko dla zerowego kąta <math>/alpha </math> (to znaczy poza tym kątem natężenie światła odbitego jest zerowe). Funkcja <math>cos^N(/alpha )</math> opisuje taki przypadek dla N dążącego do nieskończoności. Zatem im większa wartość N tym bardziej powierzchnia zbliża się do powierzchni lustrzanej. Tym lepsze właściwości kierunkowe charakteryzują odbicie od tej powierzchni. W praktyce już dla <math>N</math> rzędu kilkuset mamy do czynienia z dobrym lustrem. | Funkcja <math>cos^N(/alpha )</math> opisuje odbicie kierunkowe (zwierciadlane) przy czy N charakteryzuje dany materiał (właściwości odbiciowe powierzchni). Warto zwrócić uwagę na właściwości tej funkcji. Idealne odbicie kierunkowe to takie, w którym odbicie występuje tylko dla zerowego kąta <math>/alpha </math> (to znaczy poza tym kątem natężenie światła odbitego jest zerowe). Funkcja <math>cos^N(/alpha )</math> opisuje taki przypadek dla N dążącego do nieskończoności. Zatem im większa wartość N tym bardziej powierzchnia zbliża się do powierzchni lustrzanej. Tym lepsze właściwości kierunkowe charakteryzują odbicie od tej powierzchni. W praktyce już dla <math>N</math> rzędu kilkuset mamy do czynienia z dobrym lustrem. | ||

































