MIMINF:Indywidualny projekt programistyczny: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
== Opis == | == Opis == | ||
Jest to laboratoryjna kontynuacja ''Wstępu do programowania'', której celem jest praktyczne kształcenie umiejętności programowania w średniej skali. Studenci podczas zajęc realizują projekt programistyczny istotni ewiększy od tych z zajęć ze Wstępu programowania. Projekt ten ma stanowić podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas pierwszego semestru nauki programowania. | |||
Zajęcia zaczynają się od przekazania i omówienia specyfikacji zadania. Następnie studenci tworzą projekt swojego rozwiązania i przekazują do oceny prowadzącym. Dopiero zaakceptowany projekt podlega realizacji. Podczas zajęć studenci poznają różnorodne narzędzia wspomagające: | |||
* śledzenie wykonywania programu, | |||
* zarządzanie wersjami, | |||
* tworzenie graficznego interfejsu użytkownika, | |||
* dokumentowanie programu. | |||
Wskzane jest, by zadanie było tak skonstruowane, żeby nie tylko wymagało utworzenia interaktywnego programu, ale także modułu mogącego uczestniczyć w konkursie. Dzięki temu można premiować zarówno czytelny kod programu z dobrą dokumentacją jak i efektywność przyjętych rozwiązań. | |||
== Sylabus == | == Sylabus == | ||
Linia 23: | Linia 31: | ||
** dokumentowanie | ** dokumentowanie | ||
* Testowanie programu | * Testowanie programu | ||
* Dokumentacja użytkownika | * Dokumentacja techniczna i użytkownika | ||
* Konkurs modułów (zalecany) | |||
=== Literatura === | === Literatura === | ||
Literaturę stanowi dokumentacja do użytych narzędzi. W opisie przedmiotu | |||
nie rozstrzygamy, które konkretne narzędzia mają być wybrane, pozostawiając | |||
tę decyzję prowadzącym. Na przykład można wybrać którąś z wersji Delphi | |||
(ze środowiskiem ułatwiającym śledzenie wykonywanego programu i tworzenie | |||
graficznych interfejsów użytkownika), system zarządzania wersjami SVN | |||
oraz Latex do pisania dokumentacji. | |||
<!-- | |||
* Mendel Cooper, [http://tldp.org/LDP/abs/html/ ''Advanced Bash-Scripting Guide'']. | * Mendel Cooper, [http://tldp.org/LDP/abs/html/ ''Advanced Bash-Scripting Guide'']. | ||
* Dokumentacja bash, grep i sort. | * Dokumentacja bash, grep i sort. | ||
* [http://svnbook.red-bean.com/ ''Version Control with Subversion'']. | * [http://svnbook.red-bean.com/ ''Version Control with Subversion'']. | ||
* Dokumentacja systemów svn | * Dokumentacja systemów svn. | ||
* T. Oetiker, H. Partl, I. Hyna, E. Schlegl (tłum. J. Gołdasz, R. Kubiak, T. Przechlewski), [ftp://ftp.gust.org.pl/TeX/info/lshort/polish/lshort2e.pdf ''Nie za krótkie wprowadzenie do systemu LaTeX2e'']. | * T. Oetiker, H. Partl, I. Hyna, E. Schlegl (tłum. J. Gołdasz, R. Kubiak, T. Przechlewski), [ftp://ftp.gust.org.pl/TeX/info/lshort/polish/lshort2e.pdf ''Nie za krótkie wprowadzenie do systemu LaTeX2e'']. | ||
* S.Covey, ''7 nawyków skutecznego działania'' REBIS, 2002. | * S.Covey, ''7 nawyków skutecznego działania'' REBIS, 2002. | ||
--> |
Wersja z 09:45, 19 paź 2006
Forma zajęć
Laboratorium (30 godzin)
Opis
Jest to laboratoryjna kontynuacja Wstępu do programowania, której celem jest praktyczne kształcenie umiejętności programowania w średniej skali. Studenci podczas zajęc realizują projekt programistyczny istotni ewiększy od tych z zajęć ze Wstępu programowania. Projekt ten ma stanowić podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas pierwszego semestru nauki programowania.
Zajęcia zaczynają się od przekazania i omówienia specyfikacji zadania. Następnie studenci tworzą projekt swojego rozwiązania i przekazują do oceny prowadzącym. Dopiero zaakceptowany projekt podlega realizacji. Podczas zajęć studenci poznają różnorodne narzędzia wspomagające:
- śledzenie wykonywania programu,
- zarządzanie wersjami,
- tworzenie graficznego interfejsu użytkownika,
- dokumentowanie programu.
Wskzane jest, by zadanie było tak skonstruowane, żeby nie tylko wymagało utworzenia interaktywnego programu, ale także modułu mogącego uczestniczyć w konkursie. Dzięki temu można premiować zarówno czytelny kod programu z dobrą dokumentacją jak i efektywność przyjętych rozwiązań.
Sylabus
Autor
- Janusz Jabłonowski — Uniwersytet Warszawski, Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, Instytut Informatyki
Wymagania wstępne
- Wstęp do programowania
Zawartość
- Projekt
- analiza problemu
- podział programu na moduły
- podział modułów na procedury
- Samodzielna implementacja programu
- wersjonowanie
- odpluskwianie
- dokumentowanie
- Testowanie programu
- Dokumentacja techniczna i użytkownika
- Konkurs modułów (zalecany)
Literatura
Literaturę stanowi dokumentacja do użytych narzędzi. W opisie przedmiotu nie rozstrzygamy, które konkretne narzędzia mają być wybrane, pozostawiając tę decyzję prowadzącym. Na przykład można wybrać którąś z wersji Delphi (ze środowiskiem ułatwiającym śledzenie wykonywanego programu i tworzenie graficznych interfejsów użytkownika), system zarządzania wersjami SVN oraz Latex do pisania dokumentacji.