MIMINF:Indywiduany projekt programistyczny: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Janusz (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Janusz (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 5: Linia 5:


Celem tego przedmiotu jest zrealizowanie przez studentów projektu programistycznego większego niż podczas zajęć ze Wstępu programowania. Projekt ten ma stanowić podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas pierwszego semestru nauki programowania. Zajęcia zaczynają się od przekazania i omówienia specyfikacji zadania. Następnie studenci tworzą projekt swojego rozwiązania i przekazują do oceny prowadzącym.
Celem tego przedmiotu jest zrealizowanie przez studentów projektu programistycznego większego niż podczas zajęć ze Wstępu programowania. Projekt ten ma stanowić podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas pierwszego semestru nauki programowania. Zajęcia zaczynają się od przekazania i omówienia specyfikacji zadania. Następnie studenci tworzą projekt swojego rozwiązania i przekazują do oceny prowadzącym.
...  
Dopiero zaakceptowany projket podlega realizacji. Podczas zajęć studenci poznają narzędzia wspomagające:
* tworzenie graficznego interfejsu użytkownika,
* śledzenie wykonywania programu,
* zarządzanie wersjami,
* dokumentowanie programu.
Wskzane jest, by zadanie było tak skonstruowane, żeby nie tylko wymagało utworzenia interaktywnego programu, ale także modulu mogącego uczestniczyć w konkursie. Dzięki temu można premiować zarówno czytelny kod programu i dobrą dokumentację jak i efektywność przyjętych rozwiązań.  


== Sylabus ==
== Sylabus ==

Aktualna wersja na dzień 09:26, 19 paź 2006

Forma zajęć

Laboratorium (30 godzin)

Opis

Celem tego przedmiotu jest zrealizowanie przez studentów projektu programistycznego większego niż podczas zajęć ze Wstępu programowania. Projekt ten ma stanowić podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas pierwszego semestru nauki programowania. Zajęcia zaczynają się od przekazania i omówienia specyfikacji zadania. Następnie studenci tworzą projekt swojego rozwiązania i przekazują do oceny prowadzącym. Dopiero zaakceptowany projket podlega realizacji. Podczas zajęć studenci poznają narzędzia wspomagające:

  • tworzenie graficznego interfejsu użytkownika,
  • śledzenie wykonywania programu,
  • zarządzanie wersjami,
  • dokumentowanie programu.

Wskzane jest, by zadanie było tak skonstruowane, żeby nie tylko wymagało utworzenia interaktywnego programu, ale także modulu mogącego uczestniczyć w konkursie. Dzięki temu można premiować zarówno czytelny kod programu i dobrą dokumentację jak i efektywność przyjętych rozwiązań.

Sylabus

Autor

  • Janusz Jabłonowski — Uniwersytet Warszawski

Wymagania wstępne

  • Wstęp do programowania

Zawartość

Zawartość zależna jest od realizowanego projektu, poniżej wymienione są jedynie poszczególne fazy prac nad projektem:

  • Stworzenie projektu implementacji.
  • Zaimplementowanie projektu.
  • Faza implementacji jest połączona równoległym tworzeniem dokumentacji technicznej i użytkownika.
  • Przeprowadzenie testów programu i udział w konkursie modułów.

Literatura

Specyficzna dla danego projektu (dotycząca tak samej dziedziny projektu, jak i stosowanych narzędzi).