MIMINF:Indywiduany projekt programistyczny: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
Celem tego przedmiotu jest zrealizowanie przez studentów projektu programistycznego większego niż podczas zajęć ze Wstępu programowania. Projekt ten ma stanowić podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas pierwszego semestru nauki programowania. Zajęcia zaczynają się od przekazania i omówienia specyfikacji zadania. Następnie studenci tworzą projekt swojego rozwiązania i przekazują do oceny prowadzącym. | Celem tego przedmiotu jest zrealizowanie przez studentów projektu programistycznego większego niż podczas zajęć ze Wstępu programowania. Projekt ten ma stanowić podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas pierwszego semestru nauki programowania. Zajęcia zaczynają się od przekazania i omówienia specyfikacji zadania. Następnie studenci tworzą projekt swojego rozwiązania i przekazują do oceny prowadzącym. | ||
... | Dopiero zaakceptowany projket podlega realizacji. Podczas zajęć studenci poznają narzędzia wspomagające: | ||
* tworzenie graficznego interfejsu użytkownika, | |||
* śledzenie wykonywania programu, | |||
* zarządzanie wersjami, | |||
* dokumentowanie programu. | |||
Wskzane jest, by zadanie było tak skonstruowane, żeby nie tylko wymagało utworzenia interaktywnego programu, ale także modulu mogącego uczestniczyć w konkursie. Dzięki temu można premiować zarówno czytelny kod programu i dobrą dokumentację jak i efektywność przyjętych rozwiązań. | |||
== Sylabus == | == Sylabus == |
Aktualna wersja na dzień 09:26, 19 paź 2006
Forma zajęć
Laboratorium (30 godzin)
Opis
Celem tego przedmiotu jest zrealizowanie przez studentów projektu programistycznego większego niż podczas zajęć ze Wstępu programowania. Projekt ten ma stanowić podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas pierwszego semestru nauki programowania. Zajęcia zaczynają się od przekazania i omówienia specyfikacji zadania. Następnie studenci tworzą projekt swojego rozwiązania i przekazują do oceny prowadzącym. Dopiero zaakceptowany projket podlega realizacji. Podczas zajęć studenci poznają narzędzia wspomagające:
- tworzenie graficznego interfejsu użytkownika,
- śledzenie wykonywania programu,
- zarządzanie wersjami,
- dokumentowanie programu.
Wskzane jest, by zadanie było tak skonstruowane, żeby nie tylko wymagało utworzenia interaktywnego programu, ale także modulu mogącego uczestniczyć w konkursie. Dzięki temu można premiować zarówno czytelny kod programu i dobrą dokumentację jak i efektywność przyjętych rozwiązań.
Sylabus
Autor
- Janusz Jabłonowski — Uniwersytet Warszawski
Wymagania wstępne
- Wstęp do programowania
Zawartość
Zawartość zależna jest od realizowanego projektu, poniżej wymienione są jedynie poszczególne fazy prac nad projektem:
- Stworzenie projektu implementacji.
- Zaimplementowanie projektu.
- Faza implementacji jest połączona równoległym tworzeniem dokumentacji technicznej i użytkownika.
- Przeprowadzenie testów programu i udział w konkursie modułów.
Literatura
Specyficzna dla danego projektu (dotycząca tak samej dziedziny projektu, jak i stosowanych narzędzi).