SW wykład 13 - Slajd17: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Mengel (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Tarlecki (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 2: Linia 2:


[[Grafika:sw1316.png|frame|center|]]
[[Grafika:sw1316.png|frame|center|]]
Obie składowe instrukcji ciała pętli łatwo już teraz podać wprost, jak
na slajdzie powyżej. Weryfikacja ich poprawności względem odpowiednich
warunków wstępnego i końcowego jest trywialna (wprost na mocy reguły
całkowitej poprawności dla instrukcji przypisania, plus odrobina
oczywistych przekształceń arytmetycznych). Łatwo też sprawdzić, że
pierwsza składowa zmniejsza wartość wyrażenia <math>n-rt</math>, a
druga składowa jej nie zmniejsza.
Kończy to konstrukcję w tej gałęzi procesu budowania programu.

Aktualna wersja na dzień 19:15, 17 paź 2006

<<powrót do strony wykładu

Zadanie programistyczne Pierwsze podejście Przykład Weryfikacja Przykład Możliwe przyczyny porażki Poprawiony program Przykład dowodu Drugie podejście Wyprowadzanie programu Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Własność stopu Własność stopu, c.d. Poprawność przez konstrukcję

Obie składowe instrukcji ciała pętli łatwo już teraz podać wprost, jak na slajdzie powyżej. Weryfikacja ich poprawności względem odpowiednich warunków wstępnego i końcowego jest trywialna (wprost na mocy reguły całkowitej poprawności dla instrukcji przypisania, plus odrobina oczywistych przekształceń arytmetycznych). Łatwo też sprawdzić, że pierwsza składowa zmniejsza wartość wyrażenia nrt, a druga składowa jej nie zmniejsza.

Kończy to konstrukcję w tej gałęzi procesu budowania programu.