Zpo-6-wyk-Slajd32: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Przykład==
==Prototype: cel==


[[Image:zpo-6-wyk-Slajd32.PNG|Przykład]]
[[Image:zpo-6-wyk-Slajd32.PNG|Prototype: cel]]




Przykładem może być prosta metoda ''maKredyt'' ''(),'' która określa, czy zmienna kredyt została zainicjowana, czy nie. Przekształcenie powoduje zastąpienie wywołania takiej metody jej ciałem. Może to prowadzić do pogorszenia czytelności kodu, dlatego stosowanie tego przekształcenia powinno być dobrze uzasadnione.
Wzorzec Prototype należy do grupy wzorców kreacyjnych, jednak sposób tworzenia przez niego obiektów jest zupełnie inny niż w przypadku innych rozwiązań z tej grupy, np. Factory Method czy Singletona. Celem jego stosowania jest tworzenie nowych obiektów poprzez klonowanie już istniejącego wzorcowego obiektu.




[[zpo-6-wyk-Slajd31 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-6-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-6-wyk-Slajd33 | Następny slajd >>]]
[[zpo-6-wyk-Slajd31 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-6-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-6-wyk-Slajd33 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 11:10, 17 paź 2006

Prototype: cel

Prototype: cel


Wzorzec Prototype należy do grupy wzorców kreacyjnych, jednak sposób tworzenia przez niego obiektów jest zupełnie inny niż w przypadku innych rozwiązań z tej grupy, np. Factory Method czy Singletona. Celem jego stosowania jest tworzenie nowych obiektów poprzez klonowanie już istniejącego wzorcowego obiektu.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>