Zpo-5-wyk-Slajd12: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
== | ==Singleton: cel== | ||
[[Image:zpo-5-wyk-Slajd12.PNG| | [[Image:zpo-5-wyk-Slajd12.PNG|Singleton: cel]] | ||
Singleton jest najprostszym wzorcem projektowym. Jego celem jest stworzenie obiektowej alternatywy dla zmiennych globalnych, nieobecnych w wielu językach obiektowych: zapewnienie istnienia w aplikacji tylko jednej instancji danej klasy oraz udostępnienie tej instancji w łatwo dostępny i intuicyjny sposób, zwykle poprzez dedykowaną metodę statyczną. | |||
[[zpo-5-wyk-Slajd11 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-5-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-5-wyk-Slajd13 | Następny slajd >>]] | [[zpo-5-wyk-Slajd11 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-5-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-5-wyk-Slajd13 | Następny slajd >>]] |
Aktualna wersja na dzień 11:02, 17 paź 2006
Singleton: cel
Singleton jest najprostszym wzorcem projektowym. Jego celem jest stworzenie obiektowej alternatywy dla zmiennych globalnych, nieobecnych w wielu językach obiektowych: zapewnienie istnienia w aplikacji tylko jednej instancji danej klasy oraz udostępnienie tej instancji w łatwo dostępny i intuicyjny sposób, zwykle poprzez dedykowaną metodę statyczną.