Zpo-4-wyk-Slajd37: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
Dlatego powstały kolejne definicje | Dlatego powstały kolejne definicje braku spójności klasy. Jedna z wersji, nazwana LCOM3, autorstwa Hendersona-Sellersa, definiuje metrykę jako względną liczbę metod, które nie odwołują się do poszczególnych atrybutów klasy. W przypadku gdy wartości TA = 0 lub TM = 1, metryka jest niezdefiniowana (w praktyce jej wartość jest podawana jako 0). Definicja ta jest pozbawiona przede wszystkim tych wad, które są związane z interpretacją wartości metryki: | ||
* wartości LCOM3 należą do przedziału od 0 do 2; | * wartości LCOM3 należą do przedziału od 0 do 2; | ||
* wartości większe od 1 wskazują na brak spójności i prawdopodobną konieczność podziału klasy w przyszłości. | * wartości większe od 1 wskazują na brak spójności i prawdopodobną konieczność podziału klasy w przyszłości. |
Aktualna wersja na dzień 10:58, 17 paź 2006
Lack of Cohesion of Methods (3)
Dlatego powstały kolejne definicje braku spójności klasy. Jedna z wersji, nazwana LCOM3, autorstwa Hendersona-Sellersa, definiuje metrykę jako względną liczbę metod, które nie odwołują się do poszczególnych atrybutów klasy. W przypadku gdy wartości TA = 0 lub TM = 1, metryka jest niezdefiniowana (w praktyce jej wartość jest podawana jako 0). Definicja ta jest pozbawiona przede wszystkim tych wad, które są związane z interpretacją wartości metryki:
- wartości LCOM3 należą do przedziału od 0 do 2;
- wartości większe od 1 wskazują na brak spójności i prawdopodobną konieczność podziału klasy w przyszłości.