Zpo-1-wyk-Slajd5: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
Istnieje wiele definicji obiektu. Zwykle dotyczą one jego fizycznej i logicznej struktury, podkreślając współistnienie w nim pól i metod. Te definicje są prawdziwe, jednak nie obejmują najważniejszego aspektu obiektowości, czyli właśnie odpowiedzialności. | Istnieje wiele definicji obiektu. Zwykle dotyczą one jego fizycznej i logicznej struktury, podkreślając współistnienie w nim pól i metod. Te definicje są prawdziwe, jednak nie obejmują najważniejszego aspektu obiektowości, czyli właśnie odpowiedzialności. | ||
Dlatego z punktu widzenia projektowania (a nie programowania) obiektowego trafniejsza wydaje się definicja, zgodnie z którą obiekt odpowiada za pewien fragment rzeczywistości. Odpowiedzialność oznacza, poza zobowiązaniem do realizacji pewnych zadań, także ukrycie sposobu ich wykonania. Natomiast elementy wymienione w pierwszej definicji są mechanizmami wykorzystywanymi do osiągnięcia celu | Dlatego z punktu widzenia projektowania (a nie programowania) obiektowego trafniejsza wydaje się definicja, zgodnie z którą obiekt odpowiada za pewien fragment rzeczywistości. Odpowiedzialność oznacza, poza zobowiązaniem do realizacji pewnych zadań, także ukrycie sposobu ich wykonania. Natomiast elementy wymienione w pierwszej definicji są mechanizmami wykorzystywanymi do osiągnięcia celu opisanego w drugiej. | ||
[[zpo-1-wyk-Slajd4 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-1-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-1-wyk-Slajd6 | Następny slajd >>]] | [[zpo-1-wyk-Slajd4 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-1-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-1-wyk-Slajd6 | Następny slajd >>]] |
Aktualna wersja na dzień 10:46, 17 paź 2006
Obiekt
Istnieje wiele definicji obiektu. Zwykle dotyczą one jego fizycznej i logicznej struktury, podkreślając współistnienie w nim pól i metod. Te definicje są prawdziwe, jednak nie obejmują najważniejszego aspektu obiektowości, czyli właśnie odpowiedzialności.
Dlatego z punktu widzenia projektowania (a nie programowania) obiektowego trafniejsza wydaje się definicja, zgodnie z którą obiekt odpowiada za pewien fragment rzeczywistości. Odpowiedzialność oznacza, poza zobowiązaniem do realizacji pewnych zadań, także ukrycie sposobu ich wykonania. Natomiast elementy wymienione w pierwszej definicji są mechanizmami wykorzystywanymi do osiągnięcia celu opisanego w drugiej.