Zpo-1-wyk-Slajd5: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 6: Linia 6:
Istnieje wiele definicji obiektu. Zwykle dotyczą one jego fizycznej i logicznej struktury, podkreślając współistnienie w nim pól i metod. Te definicje są prawdziwe, jednak nie obejmują najważniejszego aspektu obiektowości, czyli właśnie odpowiedzialności.
Istnieje wiele definicji obiektu. Zwykle dotyczą one jego fizycznej i logicznej struktury, podkreślając współistnienie w nim pól i metod. Te definicje są prawdziwe, jednak nie obejmują najważniejszego aspektu obiektowości, czyli właśnie odpowiedzialności.


Dlatego z punktu widzenia projektowania (a nie programowania) obiektowego trafniejsza wydaje się definicja, zgodnie z którą obiekt odpowiada za pewien fragment rzeczywistości. Odpowiedzialność oznacza, poza zobowiązaniem do realizacji pewnych zadań, także ukrycie sposobu ich wykonania. Natomiast elementy wymienione w pierwszej definicji są mechanizmami wykorzystywanymi do osiągnięcia celu opisane w drugiej.
Dlatego z punktu widzenia projektowania (a nie programowania) obiektowego trafniejsza wydaje się definicja, zgodnie z którą obiekt odpowiada za pewien fragment rzeczywistości. Odpowiedzialność oznacza, poza zobowiązaniem do realizacji pewnych zadań, także ukrycie sposobu ich wykonania. Natomiast elementy wymienione w pierwszej definicji są mechanizmami wykorzystywanymi do osiągnięcia celu opisanego w drugiej.




[[zpo-1-wyk-Slajd4 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-1-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-1-wyk-Slajd6 | Następny slajd >>]]
[[zpo-1-wyk-Slajd4 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-1-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-1-wyk-Slajd6 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 10:46, 17 paź 2006

Obiekt

Obiekt


Istnieje wiele definicji obiektu. Zwykle dotyczą one jego fizycznej i logicznej struktury, podkreślając współistnienie w nim pól i metod. Te definicje są prawdziwe, jednak nie obejmują najważniejszego aspektu obiektowości, czyli właśnie odpowiedzialności.

Dlatego z punktu widzenia projektowania (a nie programowania) obiektowego trafniejsza wydaje się definicja, zgodnie z którą obiekt odpowiada za pewien fragment rzeczywistości. Odpowiedzialność oznacza, poza zobowiązaniem do realizacji pewnych zadań, także ukrycie sposobu ich wykonania. Natomiast elementy wymienione w pierwszej definicji są mechanizmami wykorzystywanymi do osiągnięcia celu opisanego w drugiej.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>