Architektura Komputerów/Wykład 1: Teoria: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 62: | Linia 62: | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:ASK_M1_S10.png]] | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:ASK_M1_S10.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
... | Komputer sterowany przepływem danych nie ma jawnych instrukcji. Operuje on na tzw. „toknach”, czyli obiektach złożonych z danych i opisujących je znaczników – metek. | ||
Metka zastępuje instrukcję. Na podstawie metki procesor sterowany przepływem danych przekształca cały token- zarówno dane jak i metkę, tworząc nowy token. | |||
O ile maszyny dataflow nie są współcześnie konstruowane, to samo podejście dtaflow jest używane do opisu procesów informacyjnych. | |||
|} | |} | ||
<hr width="100%"> | <hr width="100%"> | ||
Linia 74: | Linia 78: | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:ASK_M1_S12.png]] | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:ASK_M1_S12.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
... | Taksonomia Skillicorna jest zbudowany całkowicie odmiennie od taksonomii Flynna. Zakłada ona, że każda architektura stanowi połączenie pewnej liczby składników. W ten sposób taksonomia syntetyzuje architekturę, zamiast ją klasyfikować. | ||
|} | |} | ||
<hr width="100%"> | <hr width="100%"> | ||
Linia 80: | Linia 84: | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:ASK_M1_S13.png]] | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:ASK_M1_S13.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
... | Taksonomia Skillicorna posługuje się abstrakcyjnymi składnikami architektury. Procesory instrukcji pobierają instrukcje z hierarchii pamięci instrukcji i przekazują je procesorom danych do wykonania. Procesory danych wykonują operacje na danych pobieranych z hierarchii pamięci danych i zapisują wyniki tych operacji z powrotem do hierarchii pamięci. Same procesory danych nie zawierają żadnych elementów pamiętających. | ||
W modelach architektur przyjmuje się, że liczba hierarchii pamięci jest równa liczbie procesorów danego typu. Oznacza to, że model architektury ze wspólną hierarchią pamięci dla kilku procesorów jest przedstawiany jako model z kilkoma hierarchiami pamięci i możliwością dostępu każdego procesora do każdej hierarchii pamięci. | |||
|} | |} | ||
<hr width="100%"> | <hr width="100%"> |
Wersja z 17:39, 4 paź 2006
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
Rysunek przedstawia oryginalną tabelę taksonomii Flynna. Są w niej umieszczone cztery klasy architektur komputerowych. |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |
![]() |
... |