PO Kolekcje wstęp - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 28: | Linia 28: | ||
Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może | Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może | ||
polegać na | polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów, przez dzielenie ich przez liczby mnniejsze), tak by można | ||
jej było używać jako iteratora. | |||
== Zad 3. == | == Zad 3. == | ||
Zaimplementuj graf, w którego wierzchołkach przechowywane są napisy. Graf powinien udostępniać operację obchodzenia wszerz i wgłąb (z wypisywaniem kolejnych odwiedzonych wierzchołków). Jakiej kolekcji użyjesz w tym celu? | |||
{{wskazowka|||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | {{wskazowka|1||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | ||
Do przechowania całego grafu warto wykorzystać ''TreeMap'', zaś do pamiętania sąsiadów TreeSet. Należy także zdefiniować klasę ''Wierzchołek'' ze stosownymi operacjami. | |||
</div> | </div> | ||
</div>}} | </div>}} |
Wersja z 14:31, 1 paź 2006
Przedmiot Programowanie obiektowe
Ćwiczenia do drugiego wykładu o kolekcjach
Ogladaj wskazówki i rozwiązania __SHOWALL__
Ukryj wskazówki i rozwiązania __HIDEALL__
Zad 1.
Zaimplementuj własną wersję implementacji interfejsu Map<K,V>. Wykorzystaj w tym celu jedną z kals implementujących interfejs Collection<E>.
Wskazówka 1
Wskazówka 2
Zad 2.
Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów, przez dzielenie ich przez liczby mnniejsze), tak by można jej było używać jako iteratora.
Zad 3.
Zaimplementuj graf, w którego wierzchołkach przechowywane są napisy. Graf powinien udostępniać operację obchodzenia wszerz i wgłąb (z wypisywaniem kolejnych odwiedzonych wierzchołków). Jakiej kolekcji użyjesz w tym celu?
Wskazówka 1