Logika i teoria mnogości/Test 1: Po co nam teoria mnogości? Naiwna teoria mnogości, naiwna indukcja, naiwne dowody niewprost: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<quiz type="exclusive">Czy zbiór bocianów jest elementem zbioru wszystkich ptaków? | <quiz type="exclusive">Czy zbiór bocianów jest elementem zbioru wszystkich ptaków? | ||
<wrongoption>TAK</wrongoption> | <wrongoption>TAK</wrongoption> | ||
<rightoption>NIE</rightoption> | <rightoption>NIE</rightoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive">Czy zbiór wiewiórek jest podzbiorem zbioru wszystkich gryzoni? | <quiz type="exclusive">Czy zbiór wiewiórek jest podzbiorem zbioru wszystkich gryzoni? | ||
<rightoption>TAK</rightoption> | <rightoption>TAK</rightoption> | ||
<wrongoption>NIE</wrongoption> | <wrongoption>NIE</wrongoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive">Czy jeli <math>\displaystyle A\varsubsetneq A\cup B </math> to <math>\displaystyle A\setminus B \neq \emptyset</math>? | <quiz type="exclusive">Czy jeli <math>\displaystyle A\varsubsetneq A\cup B </math> to <math>\displaystyle A\setminus B \neq \emptyset</math>? | ||
<wrongoption>TAK</wrongoption> | <wrongoption>TAK</wrongoption> | ||
<rightoption>NIE</rightoption> | <rightoption>NIE</rightoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive">Czy zbiór może być elementem innego zbioru? | <quiz type="exclusive">Czy zbiór może być elementem innego zbioru? | ||
<rightoption>TAK</rightoption> | <rightoption>TAK</rightoption> | ||
<wrongoption>NIE</wrongoption> | <wrongoption>NIE</wrongoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive">Czy jeśli <math>\displaystyle A\cap B\subset C</math> to <math>\displaystyle A\subset C</math> lub <math>\displaystyle B\subset C</math>? | <quiz type="exclusive">Czy jeśli <math>\displaystyle A\cap B\subset C</math> to <math>\displaystyle A\subset C</math> lub <math>\displaystyle B\subset C</math>? | ||
<wrongoption>TAK</wrongoption> | <wrongoption>TAK</wrongoption> | ||
<rightoption>NIE</rightoption> | <rightoption>NIE</rightoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive">Czy suma dwóch zbiorów musi być istotnie większa niż przecięcie tych samych zbiorów? | <quiz type="exclusive">Czy suma dwóch zbiorów musi być istotnie większa niż przecięcie tych samych zbiorów? | ||
<wrongoption>TAK</wrongoption> | <wrongoption>TAK</wrongoption> | ||
<rightoption>NIE</rightoption> | <rightoption>NIE</rightoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive">Czy dowodząc kroku indukcyjnego dla <math>\displaystyle n+1</math> możemy korzystać z prawdziowści dowodzonego faktu dla wszystkich liczb silnie większych niż <math>\displaystyle n+1</math>? | <quiz type="exclusive">Czy dowodząc kroku indukcyjnego dla <math>\displaystyle n+1</math> możemy korzystać z prawdziowści dowodzonego faktu dla wszystkich liczb silnie większych niż <math>\displaystyle n+1</math>? | ||
<wrongoption>TAK</wrongoption> | <wrongoption>TAK</wrongoption> | ||
<rightoption>NIE</rightoption> | <rightoption>NIE</rightoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive">Czy można wykazać, używając indukcji, że dla każdego <math>\displaystyle n</math> liczba <math>\displaystyle n^2+n+41</math> jest pierwsza? | <quiz type="exclusive">Czy można wykazać, używając indukcji, że dla każdego <math>\displaystyle n</math> liczba <math>\displaystyle n^2+n+41</math> jest pierwsza? | ||
<wrongoption>TAK</wrongoption> | <wrongoption>TAK</wrongoption> | ||
<rightoption>NIE</rightoption> | <rightoption>NIE</rightoption> | ||
</quiz> | |||
<quiz type="exclusive">Czy stosując rozumowanie niewprost można wykazać, że nie istnieje najmniejsza liczba naturalna? | <quiz type="exclusive">Czy stosując rozumowanie niewprost można wykazać, że nie istnieje najmniejsza liczba naturalna? | ||
<wrongoption>TAK</wrongoption> | <wrongoption>TAK</wrongoption> | ||
<rightoption>NIE</rightoption> | <rightoption>NIE</rightoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive">Czy przy pomocy dowodu niewprost możemy pokazać, że <math>\displaystyle 1+1=2</math>? | <quiz type="exclusive">Czy przy pomocy dowodu niewprost możemy pokazać, że <math>\displaystyle 1+1=2</math>? | ||
<rightoption>TAK</rightoption> | <rightoption>TAK</rightoption> | ||
<wrongoption>NIE</wrongoption> | <wrongoption>NIE</wrongoption> | ||
</quiz> | </quiz> |
Wersja z 13:12, 29 wrz 2006
Czy zbiór bocianów jest elementem zbioru wszystkich ptaków?
TAK
NIE
Czy zbiór wiewiórek jest podzbiorem zbioru wszystkich gryzoni?
TAK
NIE
Czy jeli to ?
TAK
NIE
Czy zbiór może być elementem innego zbioru?
TAK
NIE
Czy jeśli to lub ?
TAK
NIE
Czy suma dwóch zbiorów musi być istotnie większa niż przecięcie tych samych zbiorów?
TAK
NIE
Czy dowodząc kroku indukcyjnego dla możemy korzystać z prawdziowści dowodzonego faktu dla wszystkich liczb silnie większych niż ?
TAK
NIE
Czy można wykazać, używając indukcji, że dla każdego liczba jest pierwsza?
TAK
NIE
Czy stosując rozumowanie niewprost można wykazać, że nie istnieje najmniejsza liczba naturalna?
TAK
NIE
Czy przy pomocy dowodu niewprost możemy pokazać, że ?
TAK
NIE