Metody realizacji języków programowania/MRJP Ćwiczenia 2: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 10: | Linia 10: | ||
Napisz algorytm przeszukiwania grafu tablicy symboli. | Napisz algorytm przeszukiwania grafu tablicy symboli. | ||
Dla danego identyfikatora ''id'' oraz węzła ''w'' znajdź węzeł ''v'' zawierajacy deklarację identyfikatora ''v''. Wrzuć wyjątek "''Brak deklaracji''" jeśli nie istnieje węzeł ''v'' zawierający deklarację identyfikatora ''id'' widoczną w module węzła ''w''. | Dla danego identyfikatora ''id'' oraz węzła ''w'' znajdź węzeł ''v'' zawierajacy deklarację identyfikatora ''v''. Wrzuć wyjątek "''Brak deklaracji''" jeśli nie istnieje węzeł ''v'' zawierający deklarację identyfikatora ''id'' widoczną w module węzła ''w''. | ||
== Zadanie 3 == | |||
Porównaj zasady wiązania obowiązujące w Javie i w C# |
Wersja z 09:22, 28 wrz 2006
autor Andrzej Salwicki (salwicki@mimuw.edu.pl)
Zadanie 1
Skonstruuj przykład programu w wybranym przez Ciebie języku programowania w taki sposób, by dla pewnego wystąpienia identyfikatora Coto mozna było wskazać co najmniej cztery różne deklaracje tego identyfikatora. Jedna z tych deklaracji może opisywać identyfikator Coto jako zmienną, druga jako klasę, trzecia jako tablicę,...
Zrób to tak by usuwanie kolejnych deklaracji tego identyfikatora zmieniało sens programu lub wynik kompilacji.
Zadanie 2
Napisz algorytm przeszukiwania grafu tablicy symboli. Dla danego identyfikatora id oraz węzła w znajdź węzeł v zawierajacy deklarację identyfikatora v. Wrzuć wyjątek "Brak deklaracji" jeśli nie istnieje węzeł v zawierający deklarację identyfikatora id widoczną w module węzła w.
Zadanie 3
Porównaj zasady wiązania obowiązujące w Javie i w C#