Test GR4: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
1111111111111111111111111111111111111 | 1111111111111111111111111111111111111 | ||
<quiz> | <quiz> | ||
Liczba <math>\displaystyle \sqrt{3+2\sqrt{2}}-\sqrt{3-2\sqrt{2}}</math> | |||
<rightoption>jest dodatnia</rightoption> | |||
<rightoption>jest wymierna</rightoption> | |||
<wrongoption>należy do trójkowego zbioru Cantora.</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz> | <quiz> | ||
Równanie <math>\displaystyle x^6-1=0</math> | |||
<rightoption>ma dwa rozwiązania w zbiorze liczb rzeczywistych</rightoption> | |||
<wrongoption>ma sześć pierwiastków w zbiorze <math>\displaystyle \Bbb C \setminus | |||
\Bbb R</math> | \Bbb R</math></wrongoption> | ||
<wrongoption>jest spełnione przez liczbę <math>\displaystyle \frac{\sqrt{2}}{2}+i | |||
\frac{\sqrt{2}}{2}</math>. | \frac{\sqrt{2}}{2}</math>.</wrongoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz> | <quiz> | ||
Liczba <math>\displaystyle \binom{10}{4}</math> | |||
<wrongoption>jest równa <math>\displaystyle \binom{5}{2}</math></wrongoption> | |||
<rightoption>jest równa <math>\displaystyle \binom{10}{6}</math></rightoption> | |||
<wrongoption>jest współczynnikiem <math>\displaystyle a</math> jednomianu <math>\displaystyle a x^4</math> w wielomianie <math>\displaystyle (x+2)^{10}</math> (to znaczy: w wielomianie, który otrzymamy po podniesieniu wyrażenia <math>\displaystyle x+2</math> do potęgi 10 i po redukcji wyrazów podobnych). </wrongoption> | |||
wielomianie <math>\displaystyle (x+2)^{10}</math> (to znaczy: w wielomianie, który | |||
otrzymamy po podniesieniu wyrażenia <math>\displaystyle x+2</math> do potęgi 10 i po | |||
redukcji wyrazów podobnych). | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz> | <quiz> | ||
Zbiór liczb z przedziału <math>\displaystyle [0,1]</math>, których rozwinięcia | |||
dziesiętne można zapisać bez użycia cyfr 3, 4, 5, | dziesiętne można zapisać bez użycia cyfr 3, 4, 5, | ||
<wrongoption>nie zawiera żadnej liczby wymiernej</wrongoption> | |||
<wrongoption>jest równy trójkowemu zbiorowi Cantora</wrongoption> | |||
<wrongoption>jest przeliczalny.</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz> | <quiz> | ||
Suma nieskończonego szeregu geometrycznego: | |||
<math>\displaystyle 1-\frac{1}{3}+\frac{1}{9}-\frac{1}{27}+...</math> | <math>\displaystyle 1-\frac{1}{3}+\frac{1}{9}-\frac{1}{27}+...</math> | ||
<wrongoption>jest liczbą niewymierną</wrongoption> | |||
<wrongoption>należy do przedziału <math>\displaystyle [\frac{1}{2}, \frac{3}{4})</math></wrongoption> | |||
<rightoption>nie należy do przedziału <math>\displaystyle (\frac{1}{\sqrt{3}}, | |||
\frac{1}{\sqrt{2}})</math>. | \frac{1}{\sqrt{2}})</math>.</rightoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz> | <quiz> | ||
Jeśli <math>\displaystyle z=\sqrt{3}+i</math>, to | |||
<wrongoption><math>\displaystyle z^6=64</math></wrongoption> | |||
<rightoption><math>\displaystyle \Re (\frac{z}{2})^{36}=1</math></rightoption> | |||
<wrongoption><math>\displaystyle \Im \bar{z}=-i</math>. </wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
=== Odpowiedzi=== | === Odpowiedzi=== |
Wersja z 16:16, 27 wrz 2006
1111111111111111111111111111111111111
Liczba
jest dodatnia
jest wymierna
należy do trójkowego zbioru Cantora.
Równanie
ma dwa rozwiązania w zbiorze liczb rzeczywistych
ma sześć pierwiastków w zbiorze
jest spełnione przez liczbę .
Liczba
jest równa
jest równa
jest współczynnikiem jednomianu w wielomianie (to znaczy: w wielomianie, który otrzymamy po podniesieniu wyrażenia do potęgi 10 i po redukcji wyrazów podobnych).
Zbiór liczb z przedziału , których rozwinięcia dziesiętne można zapisać bez użycia cyfr 3, 4, 5,
nie zawiera żadnej liczby wymiernej
jest równy trójkowemu zbiorowi Cantora
jest przeliczalny.
Suma nieskończonego szeregu geometrycznego:
jest liczbą niewymierną
należy do przedziału
nie należy do przedziału .
Jeśli , to
.
Odpowiedzi
Zadanie 1. tak, tak, nie
Zadanie 2. tak, nie, nie
Zadanie 3. nie, tak, nie
Zadanie 4. nie, nie, nie
Zadanie 5. nie, nie, tak
Zadanie 6. nie, tak, nie.
Ocena testu:
0-3 pkt -- ocena niedostateczna
4 pkt -- ocena dostateczna
5 pkt -- ocena dobra
6 pkt -- ocena bardzo dobra.
22222222222222222222222222222222222222
Funkcje elementarne. Test
Do każdego zadania podano trzy odpowiedzi, z których każda może być prawdziwa lub fałszywa. Można uzyskać jeden punkt wtedy i tylko wtedy, jeśli poprawnie zostaną wskazane wszystkie prawdziwe i fałszywe odpowiedzi.
Zadania
Funkcja Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\aligned”): {\displaystyle \displaystyle f(x)=\left\{\aligned \root{4}\of{x}&, \text{ dla } x\geq 0\\ -\root{4}\of{-x}&, \text{ dla } x<0\endaligned \right .}
a. jest funkcją odwrotną do funkcji
b. jest bijekcją zbioru na zbiór
c. jest ściśle rosnąca.
Dana jest funkcja .
a. Dziedziną jest przedział .
b. Funkcja przyjmuje wartość zero wyłącznie dla argumentu .
c. Rozwiązaniem równania jest liczba .
Dana jest funkcja .
a. Dziedziną jest przedział .
b. Funkcja przyjmuje wartość największą dla argumentu .
c. Rozwiązaniem równania jest liczba .
Dana jest funkcja .
a. Dziedziną jest przedział .
b. Zbiorem wartości funkcji jest przedział
c. Rozwiązaniem równania jest liczba .
Dana jest funkcja .
a. Dziedziną jest przedział .
b. Funkcja jest równa funkcji
c. Równanie spełniają dwie liczby oraz .
Dana jest funkcja .
a. Funkcja jest bijekcją przedziału na zbiór .
b. Funkcja jest ściśle rosnąca.
c. Równanie spełnia liczba .
Odpowiedzi
Zadanie 1. nie, tak, tak
Zadanie 2. tak, tak, tak
Zadanie 3. nie, nie, nie
Zadanie 4. nie, tak, tak
Zadanie 5. tak, nie, tak
Zadanie 6. tak, nie, tak.
Ocena testu:
0-3 pkt -- ocena niedostateczna
4 pkt -- ocena dostateczna
5 pkt -- ocena dobra
6 pkt -- ocena bardzo dobra.
9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999
Pochodna funkcji jednej zmiennej. Test
Do każdego zadania podano trzy odpowiedzi, z których każda może być prawdziwa lub fałszywa. Można uzyskać jeden punkt wtedy i tylko wtedy, jeśli poprawnie zostaną wskazane wszystkie prawdziwe i fałszywe odpowiedzi.
Pochodna funkcji w
przedziale jest równa
(1)
(2)
(3)
. tak, nie, tak
Styczna do wykresu funkcji
w punkcie ma równanie
(1)
(2)
(3)
. tak, nie, nie
Funkcja
(1)
jest ciągła
(2)
ma pochodną w punkcie
(1)
ma ciągłą pochodną w punkcie . tak, tak, tak
Równanie
(1)
nie ma rozwiązań dla
(2)
nie ma rozwiązań dla
(3)
ma dwa rozwiązania dla . nie, tak, nie
Pochodna funkcji jest równa
(1)
(2)
(3)
. nie, nie, nie
Niech i niech będzie
funkcją ciągłą w przedziale taką, że istnieje granica
Wtedy
(1)
istnieje pochodna funkcji w punkcie i
(2)
jeśli istnieje pochodna funkcji w punkcie , to
(3)
jeśli istnieje pochodna funkcji w punkcie , to . nie, nie, tak
Odpowiedzi:
Zadanie 1. tak, nie, tak
Zadanie 2. tak, nie, nie
Zadanie 3. tak, tak, tak
Zadanie 4. nie, tak, nie
Zadanie 5. nie, nie, nie
Zadanie 6. nie, nie, tak
Ocena testu:
0-3 pkt -- ocena niedostateczna
4 pkt -- ocena dostateczna
5 pkt -- ocena dobra
6 pkt -- ocena bardzo dobra.
10101010101010101010101010101010101010101010
Wzór Taylora. Ekstrema. Test
Do każdego zadania podano trzy odpowiedzi, z których każda może być prawdziwa lub fałszywa. Można uzyskać jeden punkt wtedy i tylko wtedy, jeśli poprawnie zostaną wskazane wszystkie prawdziwe i fałszywe odpowiedzi.
Funkcja
(1)
ma dokładnie dwa punkty krytyczne
(2)
nie ma ekstremum w punkcie
(3)
ma minimum w punkcie 2.
tak, nie, nie
Funkcja
(1)
ma punkty krytyczne postaci , gdzie
(2)
ma tylko minima
(3)
nie ma punktów krytycznych w przedziale .
nie, nie, nie
Niech dla pewnych
liczb naturalnych . Wtedy
(1)
funkcja ma dokładnie trzy punkty krytyczne
(2)
funkcja ma maksimum w pewnym punkcie leżącym w przedziale
(3)
funkcja może mieć dwa minima.
nie, tak, tak
Liczba jest największą
wartością funkcji
(1)
w przedziale
(2)
w przedziale
(3)
w przedziale .
tak, tak, tak
Z prostokątnego arkusza blachy o
wymiarach wycięto w każdym rogu kwadrat o boku . Z pozostałej blachy utworzono otwarte prostopadłościenne pudełko o wysokości . Wartość została tak dobrana, że pojemność pudełka jest maksymalna. Wtedy
(1)
jeśli i , to pojemność ta wynosi
(2)
jeśli , to
(3)
jeśli i są całkowite, to jest wymierne.
tak, tak, nie
Przykładem funkcji różniczkowalnej
dwukrotnie, która nie jest klasy jest funkcja
(1)
(2)
(3)
.
tak, nie, tak
Odpowiedzi:
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.10.010|. tak, nie, nie
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.10.020|. nie, nie, nie
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.10.030|. nie, tak, tak
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.10.040|. tak, tak, tak
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.10.050|. tak, tak, nie
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.10.060|. tak, nie, tak.
Ocena testu:
0-3 pkt -- ocena niedostateczna
4 pkt -- ocena dostateczna
5 pkt -- ocena dobra
6 pkt -- ocena bardzo dobra.
111111111111111111111111111111111111111111111111111111
Twierdzenie de l'Hospitala. Równość asymptotyczna. Test
Do każdego zadania podano trzy odpowiedzi, z których każda może być prawdziwa lub fałszywa. Można uzyskać jeden punkt wtedy i tylko wtedy, jeśli poprawnie zostaną wskazane wszystkie prawdziwe i fałszywe odpowiedzi.
Symbolem nieoznaczonym jest
(1)
(2)
(3)
.
tak, tak, nie
Granica
(1)
może być liczona za pomocą reguły de l'Hospitala
(2)
jest równa granicy
(3)
jest równa 0. tak, nie, nie
Granica
(1)
jest równa granicy
(2)
jest równa granicy
(3)
jest równa 0.
nie, nie, tak
Granica
(1)
istnieje dla dowolnej liczby rzeczywistej
(2)
jest równa dla
(3)
jest równa dla pewnego .
tak, nie, tak
Na mocy reguły de l'Hospitala
prawdziwa jest równość
(1)
(2)
(3)
nie, nie, nie
Funkcja
(1)
ma asymptotę pionową
(2)
ma asymptotę ukośną w plus lub minus nieskończoności
(3)
ma inną asymptotę ukośną w plus nieskończoności niż w minus nieskończoności.
nie, tak, nie
Odpowiedzi:
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.11.010|. tak, tak, nie
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.11.020|. tak, nie, nie
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.11.030|. nie, nie, tak
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.11.040|. tak, nie, tak
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.11.050|. nie, nie, nie
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.11.060|. nie, tak, nie.
Ocena testu:
0-3 pkt -- ocena niedostateczna
4 pkt -- ocena dostateczna
5 pkt -- ocena dobra
6 pkt -- ocena bardzo dobra.
12121212121212121212121212121212121212121212121212121212
Wypukłość. Badanie funkcji jednej zmiennej. Test
Do każdego zadania podano trzy odpowiedzi, z których każda może być prawdziwa lub fałszywa. Można uzyskać jeden punkt wtedy i tylko wtedy, jeśli poprawnie zostaną wskazane wszystkie prawdziwe i fałszywe odpowiedzi.
Funkcja
(1)
jest wklęsła
(2)
jest wypukła
(3)
jest wypukła.
nie, tak, nie
Funkcja jest dwukrotnie
różniczkowalna w pewnym przedziale . Wtedy:
(1)
Jeśli jest wypukła, to jest rosnąca.
(2)
Jeśli jest malejąca, to jest wklęsła.
(3)
Jeśli , to ma w punkt przegięcia. tak, tak, nie
Funkcja jest
(1)
wypukła w przedziale
(2)
wklęsła w przedziale
(3)
wypukła w przedziale .
tak, tak, nie
Funkcja
jest wypukła w przedziale
(1)
(2)
(3)
.
nie, tak, tak
Jeśli funkcja jest wypukła w
przedziale , to
(1)
funkcja też jest wypukła w tym przedziale
(2)
funkcja też jest wypukła w tym przedziale
(3)
funkcja też jest wypukła w tym przedziale.
nie, nie, nie
Niech będą dowolnymi liczbami
z przedziału . Prawdziwa jest nierówność
(1)
(2)
(3)
.
tak, tak, tak