Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 15: Wyjątkowo odporny kod: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie</span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | <div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie</span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | ||
Prostą techniką blokowania zasobu może być | Prostą techniką blokowania zasobu może być umieszczenie pliku | ||
<tt>lock</tt> w odpowiedniej kartotece. Jeśli program sam nie usunie tego | <tt>lock</tt> w odpowiedniej kartotece. Jeśli program sam nie usunie tego | ||
pliku, to system tego nie zrobi. | pliku, to system tego nie zrobi. |
Aktualna wersja na dzień 21:55, 26 wrz 2006
Ćwiczenie 1
Wykonaj podany na wykładzie przykład dotyczący alokacji zasobów w konstruktorze. Przekonaj się, że rzeczywiście prowadzi to do wycieku pamięci. Wypróbuj oba rozwiązania.
Ćwiczenie 2
Podaj przykład zasobu, który może nie zostać zwolniony przez system operacyjny, nawet po zakończeniu programu.
Ćwiczenie 3
Przeanalizuj implementację tablicy z ćwiczenia 14.4 pod kątem odporności na wyjątki. Nie zapomnij o konstruktorach i operatorze przypisania. Napisz przykładową klasę rzucającą wyjątki i sprawdź jej działanie razem z kontenerem Tablica.
Ćwiczenie 4
Popraw implementację tak, aby w przypadku wystąpienia wyjątku tablica pozostawała niezmieniona. Czy da się to zapewnić bez dynamicznej alokacji pamięci? Jeśli nie, to użyj pamięci przydzielanej dynamicznie.