Test GR4: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
===Zadania=== | ===Zadania=== | ||
<quiz> | |||
Liczba <math>\displaystyle \sqrt{3+2\sqrt{2}}-\sqrt{3-2\sqrt{2}}</math> | Liczba <math>\displaystyle \sqrt{3+2\sqrt{2}}-\sqrt{3-2\sqrt{2}}</math> | ||
Linia 17: | Linia 17: | ||
'''(3)''' należy do trójkowego zbioru Cantora. | '''(3)''' należy do trójkowego zbioru Cantora. | ||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Równanie <math>\displaystyle x^6-1=0</math> | Równanie <math>\displaystyle x^6-1=0</math> | ||
Linia 27: | Linia 29: | ||
'''(3)''' jest spełnione przez liczbę <math>\displaystyle \frac{\sqrt{2}}{2}+i | '''(3)''' jest spełnione przez liczbę <math>\displaystyle \frac{\sqrt{2}}{2}+i | ||
\frac{\sqrt{2}}{2}</math>. | \frac{\sqrt{2}}{2}</math>. | ||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Liczba <math>\displaystyle \binom{10}{4}</math> | Liczba <math>\displaystyle \binom{10}{4}</math> | ||
Linia 38: | Linia 42: | ||
otrzymamy po podniesieniu wyrażenia <math>\displaystyle x+2</math> do potęgi 10 i po | otrzymamy po podniesieniu wyrażenia <math>\displaystyle x+2</math> do potęgi 10 i po | ||
redukcji wyrazów podobnych). | redukcji wyrazów podobnych). | ||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Zbiór liczb z przedziału <math>\displaystyle [0,1]</math>, których rozwinięcia | Zbiór liczb z przedziału <math>\displaystyle [0,1]</math>, których rozwinięcia | ||
dziesiętne można zapisać bez użycia cyfr 3, 4, 5, | dziesiętne można zapisać bez użycia cyfr 3, 4, 5, | ||
Linia 47: | Linia 53: | ||
'''(3)''' jest przeliczalny. | '''(3)''' jest przeliczalny. | ||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Suma nieskończonego szeregu geometrycznego: | Suma nieskończonego szeregu geometrycznego: | ||
<math>\displaystyle 1-\frac{1}{3}+\frac{1}{9}-\frac{1}{27}+...</math> | <math>\displaystyle 1-\frac{1}{3}+\frac{1}{9}-\frac{1}{27}+...</math> | ||
Linia 57: | Linia 65: | ||
'''(3)''' nie należy do przedziału <math>\displaystyle (\frac{1}{\sqrt{3}}, | '''(3)''' nie należy do przedziału <math>\displaystyle (\frac{1}{\sqrt{3}}, | ||
\frac{1}{\sqrt{2}})</math>. | \frac{1}{\sqrt{2}})</math>. | ||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Jeśli <math>\displaystyle z=\sqrt{3}+i</math>, to | Jeśli <math>\displaystyle z=\sqrt{3}+i</math>, to | ||
Linia 65: | Linia 75: | ||
'''(3)''' <math>\displaystyle \Im \bar{z}=-i</math>. | '''(3)''' <math>\displaystyle \Im \bar{z}=-i</math>. | ||
</quiz> | |||
=== Odpowiedzi=== | === Odpowiedzi=== | ||
Linia 99: | Linia 109: | ||
===Zadania=== | ===Zadania=== | ||
<quiz> | |||
Funkcja <math>\displaystyle f(x)=\left\{\aligned \root{4}\of{x}&, \text{ dla } | Funkcja <math>\displaystyle f(x)=\left\{\aligned \root{4}\of{x}&, \text{ dla } | ||
x\geq 0\\ -\root{4}\of{-x}&, \text{ dla } x<0\endaligned \right .</math> | x\geq 0\\ -\root{4}\of{-x}&, \text{ dla } x<0\endaligned \right .</math> | ||
Linia 108: | Linia 118: | ||
c. jest ściśle rosnąca. | c. jest ściśle rosnąca. | ||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Dana jest funkcja <math>\displaystyle f(x)=\ln (1+x)</math>. | Dana jest funkcja <math>\displaystyle f(x)=\ln (1+x)</math>. | ||
Linia 117: | Linia 129: | ||
c. Rozwiązaniem równania <math>\displaystyle f(x)=1</math> jest liczba <math>\displaystyle x=e-1</math>. | c. Rozwiązaniem równania <math>\displaystyle f(x)=1</math> jest liczba <math>\displaystyle x=e-1</math>. | ||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Dana jest funkcja <math>\displaystyle f(x)=\arcsin (2x)</math>. | Dana jest funkcja <math>\displaystyle f(x)=\arcsin (2x)</math>. | ||
Linia 127: | Linia 141: | ||
c. Rozwiązaniem równania <math>\displaystyle f(x)=-\frac{\pi}{6}</math> jest liczba | c. Rozwiązaniem równania <math>\displaystyle f(x)=-\frac{\pi}{6}</math> jest liczba | ||
<math>\displaystyle x=-\frac{\sqrt{3}}{2}</math>. | <math>\displaystyle x=-\frac{\sqrt{3}}{2}</math>. | ||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Dana jest funkcja <math>\displaystyle f(x)=2 \mathrm{arctg}\, \sqrt{x}</math>. | Dana jest funkcja <math>\displaystyle f(x)=2 \mathrm{arctg}\, \sqrt{x}</math>. | ||
Linia 135: | Linia 151: | ||
c. Rozwiązaniem równania <math>\displaystyle f(x)=\frac{\pi}{2}</math> jest liczba <math>\displaystyle 1</math>. | c. Rozwiązaniem równania <math>\displaystyle f(x)=\frac{\pi}{2}</math> jest liczba <math>\displaystyle 1</math>. | ||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Dana jest funkcja <math>\displaystyle f(x)=\cos(\arcsin 2x)</math>. | Dana jest funkcja <math>\displaystyle f(x)=\cos(\arcsin 2x)</math>. | ||
Linia 144: | Linia 162: | ||
c. Równanie <math>\displaystyle f(x)=\frac{1}{2}</math> spełniają dwie liczby | c. Równanie <math>\displaystyle f(x)=\frac{1}{2}</math> spełniają dwie liczby | ||
<math>\displaystyle \frac{\sqrt{3}}{4}</math> oraz <math>\displaystyle -\frac{\sqrt{3}}{4}</math>. | <math>\displaystyle \frac{\sqrt{3}}{4}</math> oraz <math>\displaystyle -\frac{\sqrt{3}}{4}</math>. | ||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Dana jest funkcja <math>\displaystyle f(x)={\rm artgh\, }(-x)</math>. | Dana jest funkcja <math>\displaystyle f(x)={\rm artgh\, }(-x)</math>. | ||
Linia 153: | Linia 173: | ||
c. Równanie <math>\displaystyle f(x)=1</math> spełnia liczba <math>\displaystyle x=\frac{1-e^2}{1+e^2}</math>. | c. Równanie <math>\displaystyle f(x)=1</math> spełnia liczba <math>\displaystyle x=\frac{1-e^2}{1+e^2}</math>. | ||
</quiz> | |||
===Odpowiedzi=== | ===Odpowiedzi=== | ||
Linia 186: | Linia 206: | ||
prawdziwe i fałszywe odpowiedzi. | prawdziwe i fałszywe odpowiedzi. | ||
<quiz> | |||
Pochodna funkcji <math>\displaystyle \displaystyle | Pochodna funkcji <math>\displaystyle \displaystyle | ||
f(x)=\frac {\sqrt {x+1}-\sqrt {x-1}}{\sqrt {x+1}+\sqrt {x-1}}</math> w | f(x)=\frac {\sqrt {x+1}-\sqrt {x-1}}{\sqrt {x+1}+\sqrt {x-1}}</math> w | ||
Linia 199: | Linia 221: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
<math>\displaystyle \displaystyle f'(x)=1-\sqrt {1+\frac {1}{x^2-1}}</math>. | <math>\displaystyle \displaystyle f'(x)=1-\sqrt {1+\frac {1}{x^2-1}}</math>. | ||
</quiz> | |||
tak, nie, tak | |||
<quiz> | |||
Styczna do wykresu funkcji | Styczna do wykresu funkcji | ||
<math>\displaystyle \displaystyle f(x)=x\sin x</math> w punkcie <math>\displaystyle (\frac {\pi}{2},\frac | <math>\displaystyle \displaystyle f(x)=x\sin x</math> w punkcie <math>\displaystyle (\frac {\pi}{2},\frac | ||
Linia 214: | Linia 238: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
<math>\displaystyle \displaystyle y=x+\frac {\pi}{2}</math>. | <math>\displaystyle \displaystyle y=x+\frac {\pi}{2}</math>. | ||
</quiz> | |||
tak, nie, nie | |||
<quiz> | |||
Funkcja | Funkcja | ||
Linia 234: | Linia 260: | ||
'''(1)''' | '''(1)''' | ||
ma ciągłą pochodną w punkcie <math>\displaystyle x=0</math>. | ma ciągłą pochodną w punkcie <math>\displaystyle x=0</math>. | ||
</quiz> | |||
tak, tak, tak | |||
<quiz> | |||
Równanie <math>\displaystyle \displaystyle x^e=ke^x</math> | Równanie <math>\displaystyle \displaystyle x^e=ke^x</math> | ||
<br> | <br> | ||
Linia 247: | Linia 275: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
ma dwa rozwiązania dla <math>\displaystyle k=1</math>. | ma dwa rozwiązania dla <math>\displaystyle k=1</math>. | ||
</quiz> | |||
nie, tak, nie | |||
<quiz> | |||
Pochodna funkcji <math>\displaystyle \displaystyle | Pochodna funkcji <math>\displaystyle \displaystyle | ||
f(x)=x^{e^x}</math> jest równa | f(x)=x^{e^x}</math> jest równa | ||
Linia 261: | Linia 291: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
<math>\displaystyle \displaystyle f'(x)=e^xx^{e^x-1}\frac {x\ln x+1}{x}</math>. | <math>\displaystyle \displaystyle f'(x)=e^xx^{e^x-1}\frac {x\ln x+1}{x}</math>. | ||
</quiz> | |||
nie, nie, nie | |||
<quiz> | |||
Niech <math>\displaystyle x_0\in (a,b)</math> i niech <math>\displaystyle f</math> będzie | Niech <math>\displaystyle x_0\in (a,b)</math> i niech <math>\displaystyle f</math> będzie | ||
funkcją ciągłą w przedziale <math>\displaystyle (a,b)</math> taką, że istnieje granica | funkcją ciągłą w przedziale <math>\displaystyle (a,b)</math> taką, że istnieje granica | ||
Linia 283: | Linia 315: | ||
jeśli istnieje pochodna funkcji <math>\displaystyle f</math> w punkcie <math>\displaystyle x_0</math>, to | jeśli istnieje pochodna funkcji <math>\displaystyle f</math> w punkcie <math>\displaystyle x_0</math>, to | ||
<math>\displaystyle \displaystyle f'(x_0)=\frac A2</math>. | <math>\displaystyle \displaystyle f'(x_0)=\frac A2</math>. | ||
</quiz> | |||
nie, nie, tak | nie, nie, tak | ||
Linia 319: | Linia 351: | ||
i fałszywe odpowiedzi. | i fałszywe odpowiedzi. | ||
<quiz> | |||
Funkcja <math>\displaystyle x\mapsto (5-x)\sqrt[3]{x^2}</math> | Funkcja <math>\displaystyle x\mapsto (5-x)\sqrt[3]{x^2}</math> | ||
<br> | <br> | ||
Linia 329: | Linia 363: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
ma minimum w punkcie 2. | ma minimum w punkcie 2. | ||
</quiz> | |||
tak, nie, nie | |||
<quiz> | |||
Funkcja <math>\displaystyle x\rightarrow x+\ln(\sin{x})</math> | Funkcja <math>\displaystyle x\rightarrow x+\ln(\sin{x})</math> | ||
<br> | <br> | ||
Linia 343: | Linia 379: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
nie ma punktów krytycznych w przedziale <math>\displaystyle (\frac{5\pi}2,3\pi)</math>. | nie ma punktów krytycznych w przedziale <math>\displaystyle (\frac{5\pi}2,3\pi)</math>. | ||
</quiz> | |||
nie, nie, nie | |||
<quiz> | |||
Niech <math>\displaystyle f(x)= x^m(1-x)^n</math> dla pewnych | Niech <math>\displaystyle f(x)= x^m(1-x)^n</math> dla pewnych | ||
liczb naturalnych <math>\displaystyle m, n</math>. Wtedy | liczb naturalnych <math>\displaystyle m, n</math>. Wtedy | ||
Linia 358: | Linia 396: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
funkcja <math>\displaystyle f</math> może mieć dwa minima. | funkcja <math>\displaystyle f</math> może mieć dwa minima. | ||
</quiz> | |||
nie, tak, tak | |||
<quiz> | |||
Liczba <math>\displaystyle \frac \pi2</math> jest największą | Liczba <math>\displaystyle \frac \pi2</math> jest największą | ||
wartością funkcji | wartością funkcji | ||
Linia 372: | Linia 412: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
<math>\displaystyle x\mapsto (1-x)\arccos{x}</math> w przedziale <math>\displaystyle [0,1]</math>. | <math>\displaystyle x\mapsto (1-x)\arccos{x}</math> w przedziale <math>\displaystyle [0,1]</math>. | ||
</quiz> | |||
tak, tak, tak | |||
<quiz> | |||
Z prostokątnego arkusza blachy o | Z prostokątnego arkusza blachy o | ||
wymiarach <math>\displaystyle a\times b</math> wycięto w każdym rogu kwadrat o boku <math>\displaystyle x</math>. Z | wymiarach <math>\displaystyle a\times b</math> wycięto w każdym rogu kwadrat o boku <math>\displaystyle x</math>. Z | ||
Linia 389: | Linia 431: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
jeśli <math>\displaystyle a</math> i <math>\displaystyle b</math> są całkowite, to <math>\displaystyle x</math> jest wymierne. | jeśli <math>\displaystyle a</math> i <math>\displaystyle b</math> są całkowite, to <math>\displaystyle x</math> jest wymierne. | ||
</quiz> | |||
tak, tak, nie | |||
<quiz> | |||
Przykładem funkcji różniczkowalnej | Przykładem funkcji różniczkowalnej | ||
dwukrotnie, która nie jest klasy <math>\displaystyle C^2</math> jest funkcja | dwukrotnie, która nie jest klasy <math>\displaystyle C^2</math> jest funkcja | ||
Linia 409: | Linia 453: | ||
\left\{\begin{array} {ll}x\sinh x, & {\rm gdy} \; x\geq 0\\ | \left\{\begin{array} {ll}x\sinh x, & {\rm gdy} \; x\geq 0\\ | ||
-x\sinh x,& {\rm gdy } \; x<0\end{array} \right.</math>. | -x\sinh x,& {\rm gdy } \; x<0\end{array} \right.</math>. | ||
</quiz> | |||
tak, nie, tak | tak, nie, tak | ||
Linia 445: | Linia 489: | ||
i fałszywe odpowiedzi. | i fałszywe odpowiedzi. | ||
<quiz> | |||
Symbolem nieoznaczonym jest | Symbolem nieoznaczonym jest | ||
<br> | <br> | ||
Linia 455: | Linia 501: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
<math>\displaystyle \left[0^{-\infty}\right]</math>. | <math>\displaystyle \left[0^{-\infty}\right]</math>. | ||
</quiz> | |||
tak, tak, nie | |||
<quiz> | |||
Granica <math>\displaystyle \displaystyle | Granica <math>\displaystyle \displaystyle | ||
\lim_{x\rightarrow 0} \frac{\mathrm{arctg}\,{x}}{x^3}</math> | \lim_{x\rightarrow 0} \frac{\mathrm{arctg}\,{x}}{x^3}</math> | ||
Linia 470: | Linia 518: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
jest równa 0. | jest równa 0. | ||
</quiz> | |||
tak, nie, nie | |||
<quiz> | |||
Granica <math>\displaystyle \displaystyle | Granica <math>\displaystyle \displaystyle | ||
\lim_{x\rightarrow 0} x\ln{x}</math> | \lim_{x\rightarrow 0} x\ln{x}</math> | ||
Linia 486: | Linia 536: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
jest równa 0. | jest równa 0. | ||
</quiz> | |||
nie, nie, tak | |||
<quiz> | |||
Granica <math>\displaystyle \displaystyle | Granica <math>\displaystyle \displaystyle | ||
\lim_{x\rightarrow 1} \frac{\sqrt{1-x^m}}{\ln{x}}</math> | \lim_{x\rightarrow 1} \frac{\sqrt{1-x^m}}{\ln{x}}</math> | ||
Linia 500: | Linia 552: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
jest równa <math>\displaystyle 0</math> dla pewnego <math>\displaystyle m</math>. | jest równa <math>\displaystyle 0</math> dla pewnego <math>\displaystyle m</math>. | ||
</quiz> | |||
tak, nie, tak | |||
<quiz> | |||
Na mocy reguły de l'Hospitala | Na mocy reguły de l'Hospitala | ||
prawdziwa jest równość | prawdziwa jest równość | ||
Linia 518: | Linia 572: | ||
<math>\displaystyle \displaystyle \lim_{x\rightarrow 1} | <math>\displaystyle \displaystyle \lim_{x\rightarrow 1} | ||
\frac{\ln{x}}{x^2}=\lim_{x\rightarrow 1}\frac{\frac1x}{2x}</math> | \frac{\ln{x}}{x^2}=\lim_{x\rightarrow 1}\frac{\frac1x}{2x}</math> | ||
</quiz> | |||
nie, nie, nie | |||
<quiz> | |||
Funkcja <math>\displaystyle \displaystyle | Funkcja <math>\displaystyle \displaystyle | ||
f(x)=2x\arccos\frac1x</math> | f(x)=2x\arccos\frac1x</math> | ||
Linia 533: | Linia 589: | ||
ma inną asymptotę ukośną w plus nieskończoności niż w minus | ma inną asymptotę ukośną w plus nieskończoności niż w minus | ||
nieskończoności. | nieskończoności. | ||
</quiz> | |||
nie, tak, nie | nie, tak, nie | ||
Linia 569: | Linia 625: | ||
i fałszywe odpowiedzi. | i fałszywe odpowiedzi. | ||
<quiz> | |||
Funkcja | Funkcja | ||
<br> | <br> | ||
Linia 579: | Linia 637: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
<math>\displaystyle x\mapsto \sqrt{1-x^2}</math> jest wypukła. | <math>\displaystyle x\mapsto \sqrt{1-x^2}</math> jest wypukła. | ||
</quiz> | |||
nie, tak, nie | |||
<quiz> | |||
Funkcja <math>\displaystyle f</math> jest dwukrotnie | Funkcja <math>\displaystyle f</math> jest dwukrotnie | ||
różniczkowalna w pewnym przedziale <math>\displaystyle (0,+\infty)</math>. Wtedy: | różniczkowalna w pewnym przedziale <math>\displaystyle (0,+\infty)</math>. Wtedy: | ||
Linia 593: | Linia 653: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
Jeśli <math>\displaystyle f''(1)=0</math>, to <math>\displaystyle f</math> ma w <math>\displaystyle 1</math> punkt przegięcia. | Jeśli <math>\displaystyle f''(1)=0</math>, to <math>\displaystyle f</math> ma w <math>\displaystyle 1</math> punkt przegięcia. | ||
</quiz> | |||
tak, tak, nie | |||
<quiz> | |||
Funkcja <math>\displaystyle f(x)=x^3+12\mathrm{arctg}\,{x}</math> jest | Funkcja <math>\displaystyle f(x)=x^3+12\mathrm{arctg}\,{x}</math> jest | ||
<br> | <br> | ||
Linia 606: | Linia 668: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
wypukła w przedziale <math>\displaystyle (-\frac12,\frac12)</math>. | wypukła w przedziale <math>\displaystyle (-\frac12,\frac12)</math>. | ||
</quiz> | |||
tak, tak, nie | |||
<quiz> | |||
Funkcja <math>\displaystyle x\mapsto x\arcsin(\cos{x})</math> | Funkcja <math>\displaystyle x\mapsto x\arcsin(\cos{x})</math> | ||
jest wypukła w przedziale | jest wypukła w przedziale | ||
Linia 620: | Linia 684: | ||
'''(3)''' | '''(3)''' | ||
<math>\displaystyle (5\pi,6\pi)</math>. | <math>\displaystyle (5\pi,6\pi)</math>. | ||
</quiz> | |||
nie, tak, tak | |||
<quiz> | |||
Jeśli funkcja <math>\displaystyle f</math> jest wypukła w | Jeśli funkcja <math>\displaystyle f</math> jest wypukła w | ||
przedziale <math>\displaystyle (0,1)</math>, to | przedziale <math>\displaystyle (0,1)</math>, to | ||
Linia 635: | Linia 701: | ||
funkcja <math>\displaystyle (0,1)\ni x\mapsto xf(x)</math> też jest wypukła w tym | funkcja <math>\displaystyle (0,1)\ni x\mapsto xf(x)</math> też jest wypukła w tym | ||
przedziale. | przedziale. | ||
</quiz> | |||
nie, nie, nie | |||
<quiz> | |||
Niech <math>\displaystyle x,y,z</math> będą dowolnymi liczbami | Niech <math>\displaystyle x,y,z</math> będą dowolnymi liczbami | ||
z przedziału <math>\displaystyle (0,1)</math>. Prawdziwa jest nierówność | z przedziału <math>\displaystyle (0,1)</math>. Prawdziwa jest nierówność | ||
Linia 650: | Linia 718: | ||
<math>\displaystyle 2\displaystyle \mathrm{ctg}\, \frac{ 2x+ y+ z}4 \leq \mathrm{ctg}\, x+\frac12(\mathrm{ctg}\, y | <math>\displaystyle 2\displaystyle \mathrm{ctg}\, \frac{ 2x+ y+ z}4 \leq \mathrm{ctg}\, x+\frac12(\mathrm{ctg}\, y | ||
+\mathrm{ctg}\, z)</math>. | +\mathrm{ctg}\, z)</math>. | ||
</quiz> | |||
tak, tak, tak | tak, tak, tak |
Wersja z 21:49, 26 wrz 2006
1111111111111111111111111111111111111
Wstęp. Zbiory liczbowe. Test
Do każdego zadania podano trzy odpowiedzi, z których każda może być prawdziwa lub fałszywa. Można uzyskać jeden punkt wtedy i tylko wtedy, jeśli poprawnie zostaną wskazane wszystkie prawdziwe i fałszywe odpowiedzi.
Zadania
Liczba
(1) jest dodatnia
(2) jest wymierna
(3) należy do trójkowego zbioru Cantora.
Równanie
(1) ma dwa rozwiązania w zbiorze liczb rzeczywistych
(2) ma sześć pierwiastków w zbiorze
(3) jest spełnione przez liczbę .
Liczba
(1) jest równa
(2) jest równa
(3) jest współczynnikiem jednomianu w wielomianie (to znaczy: w wielomianie, który otrzymamy po podniesieniu wyrażenia do potęgi 10 i po redukcji wyrazów podobnych).
Zbiór liczb z przedziału , których rozwinięcia
dziesiętne można zapisać bez użycia cyfr 3, 4, 5,
(1) nie zawiera żadnej liczby wymiernej
(2) jest równy trójkowemu zbiorowi Cantora
(3) jest przeliczalny.
Suma nieskończonego szeregu geometrycznego:
(1) jest liczbą niewymierną
(2) należy do przedziału
(3) nie należy do przedziału .
Jeśli , to
(1)
(2)
(3) .
Odpowiedzi
Zadanie 1. tak, tak, nie
Zadanie 2. tak, nie, nie
Zadanie 3. nie, tak, nie
Zadanie 4. nie, nie, nie
Zadanie 5. nie, nie, tak
Zadanie 6. nie, tak, nie.
Ocena testu:
0-3 pkt -- ocena niedostateczna
4 pkt -- ocena dostateczna
5 pkt -- ocena dobra
6 pkt -- ocena bardzo dobra.
22222222222222222222222222222222222222
Funkcje elementarne. Test
Do każdego zadania podano trzy odpowiedzi, z których każda może być prawdziwa lub fałszywa. Można uzyskać jeden punkt wtedy i tylko wtedy, jeśli poprawnie zostaną wskazane wszystkie prawdziwe i fałszywe odpowiedzi.
Zadania
Funkcja Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\aligned”): {\displaystyle \displaystyle f(x)=\left\{\aligned \root{4}\of{x}&, \text{ dla } x\geq 0\\ -\root{4}\of{-x}&, \text{ dla } x<0\endaligned \right .}
a. jest funkcją odwrotną do funkcji
b. jest bijekcją zbioru na zbiór
c. jest ściśle rosnąca.
Dana jest funkcja .
a. Dziedziną jest przedział .
b. Funkcja przyjmuje wartość zero wyłącznie dla argumentu .
c. Rozwiązaniem równania jest liczba .
Dana jest funkcja .
a. Dziedziną jest przedział .
b. Funkcja przyjmuje wartość największą dla argumentu .
c. Rozwiązaniem równania jest liczba .
Dana jest funkcja .
a. Dziedziną jest przedział .
b. Zbiorem wartości funkcji jest przedział
c. Rozwiązaniem równania jest liczba .
Dana jest funkcja .
a. Dziedziną jest przedział .
b. Funkcja jest równa funkcji
c. Równanie spełniają dwie liczby oraz .
Dana jest funkcja .
a. Funkcja jest bijekcją przedziału na zbiór .
b. Funkcja jest ściśle rosnąca.
c. Równanie spełnia liczba .
Odpowiedzi
Zadanie 1. nie, tak, tak
Zadanie 2. tak, tak, tak
Zadanie 3. nie, nie, nie
Zadanie 4. nie, tak, tak
Zadanie 5. tak, nie, tak
Zadanie 6. tak, nie, tak.
Ocena testu:
0-3 pkt -- ocena niedostateczna
4 pkt -- ocena dostateczna
5 pkt -- ocena dobra
6 pkt -- ocena bardzo dobra.
9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999
Pochodna funkcji jednej zmiennej. Test
Do każdego zadania podano trzy odpowiedzi, z których każda może być prawdziwa lub fałszywa. Można uzyskać jeden punkt wtedy i tylko wtedy, jeśli poprawnie zostaną wskazane wszystkie prawdziwe i fałszywe odpowiedzi.
Pochodna funkcji w
przedziale jest równa
(1)
(2)
(3)
. tak, nie, tak
Styczna do wykresu funkcji
w punkcie ma równanie
(1)
(2)
(3)
. tak, nie, nie
Funkcja
(1)
jest ciągła
(2)
ma pochodną w punkcie
(1)
ma ciągłą pochodną w punkcie . tak, tak, tak
Równanie
(1)
nie ma rozwiązań dla
(2)
nie ma rozwiązań dla
(3)
ma dwa rozwiązania dla . nie, tak, nie
Pochodna funkcji jest równa
(1)
(2)
(3)
. nie, nie, nie
Niech i niech będzie
funkcją ciągłą w przedziale taką, że istnieje granica
Wtedy
(1)
istnieje pochodna funkcji w punkcie i
(2)
jeśli istnieje pochodna funkcji w punkcie , to
(3)
jeśli istnieje pochodna funkcji w punkcie , to . nie, nie, tak
Odpowiedzi:
Zadanie 1. tak, nie, tak
Zadanie 2. tak, nie, nie
Zadanie 3. tak, tak, tak
Zadanie 4. nie, tak, nie
Zadanie 5. nie, nie, nie
Zadanie 6. nie, nie, tak
Ocena testu:
0-3 pkt -- ocena niedostateczna
4 pkt -- ocena dostateczna
5 pkt -- ocena dobra
6 pkt -- ocena bardzo dobra.
10101010101010101010101010101010101010101010
Wzór Taylora. Ekstrema. Test
Do każdego zadania podano trzy odpowiedzi, z których każda może być prawdziwa lub fałszywa. Można uzyskać jeden punkt wtedy i tylko wtedy, jeśli poprawnie zostaną wskazane wszystkie prawdziwe i fałszywe odpowiedzi.
Funkcja
(1)
ma dokładnie dwa punkty krytyczne
(2)
nie ma ekstremum w punkcie
(3)
ma minimum w punkcie 2.
tak, nie, nie
Funkcja
(1)
ma punkty krytyczne postaci , gdzie
(2)
ma tylko minima
(3)
nie ma punktów krytycznych w przedziale .
nie, nie, nie
Niech dla pewnych
liczb naturalnych . Wtedy
(1)
funkcja ma dokładnie trzy punkty krytyczne
(2)
funkcja ma maksimum w pewnym punkcie leżącym w przedziale
(3)
funkcja może mieć dwa minima.
nie, tak, tak
Liczba jest największą
wartością funkcji
(1)
w przedziale
(2)
w przedziale
(3)
w przedziale .
tak, tak, tak
Z prostokątnego arkusza blachy o
wymiarach wycięto w każdym rogu kwadrat o boku . Z pozostałej blachy utworzono otwarte prostopadłościenne pudełko o wysokości . Wartość została tak dobrana, że pojemność pudełka jest maksymalna. Wtedy
(1)
jeśli i , to pojemność ta wynosi
(2)
jeśli , to
(3)
jeśli i są całkowite, to jest wymierne.
tak, tak, nie
Przykładem funkcji różniczkowalnej
dwukrotnie, która nie jest klasy jest funkcja
(1)
(2)
(3)
.
tak, nie, tak
Odpowiedzi:
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.10.010|. tak, nie, nie
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.10.020|. nie, nie, nie
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.10.030|. nie, tak, tak
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.10.040|. tak, tak, tak
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.10.050|. tak, tak, nie
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.10.060|. tak, nie, tak.
Ocena testu:
0-3 pkt -- ocena niedostateczna
4 pkt -- ocena dostateczna
5 pkt -- ocena dobra
6 pkt -- ocena bardzo dobra.
111111111111111111111111111111111111111111111111111111
Twierdzenie de l'Hospitala. Równość asymptotyczna. Test
Do każdego zadania podano trzy odpowiedzi, z których każda może być prawdziwa lub fałszywa. Można uzyskać jeden punkt wtedy i tylko wtedy, jeśli poprawnie zostaną wskazane wszystkie prawdziwe i fałszywe odpowiedzi.
Symbolem nieoznaczonym jest
(1)
(2)
(3)
.
tak, tak, nie
Granica
(1)
może być liczona za pomocą reguły de l'Hospitala
(2)
jest równa granicy
(3)
jest równa 0. tak, nie, nie
Granica
(1)
jest równa granicy
(2)
jest równa granicy
(3)
jest równa 0.
nie, nie, tak
Granica
(1)
istnieje dla dowolnej liczby rzeczywistej
(2)
jest równa dla
(3)
jest równa dla pewnego .
tak, nie, tak
Na mocy reguły de l'Hospitala
prawdziwa jest równość
(1)
(2)
(3)
nie, nie, nie
Funkcja
(1)
ma asymptotę pionową
(2)
ma asymptotę ukośną w plus lub minus nieskończoności
(3)
ma inną asymptotę ukośną w plus nieskończoności niż w minus nieskończoności.
nie, tak, nie
Odpowiedzi:
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.11.010|. tak, tak, nie
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.11.020|. tak, nie, nie
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.11.030|. nie, nie, tak
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.11.040|. tak, nie, tak
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.11.050|. nie, nie, nie
Zadanie Uzupelnic t.am1.c.11.060|. nie, tak, nie.
Ocena testu:
0-3 pkt -- ocena niedostateczna
4 pkt -- ocena dostateczna
5 pkt -- ocena dobra
6 pkt -- ocena bardzo dobra.
12121212121212121212121212121212121212121212121212121212
Wypukłość. Badanie funkcji jednej zmiennej. Test
Do każdego zadania podano trzy odpowiedzi, z których każda może być prawdziwa lub fałszywa. Można uzyskać jeden punkt wtedy i tylko wtedy, jeśli poprawnie zostaną wskazane wszystkie prawdziwe i fałszywe odpowiedzi.
Funkcja
(1)
jest wklęsła
(2)
jest wypukła
(3)
jest wypukła.
nie, tak, nie
Funkcja jest dwukrotnie
różniczkowalna w pewnym przedziale . Wtedy:
(1)
Jeśli jest wypukła, to jest rosnąca.
(2)
Jeśli jest malejąca, to jest wklęsła.
(3)
Jeśli , to ma w punkt przegięcia. tak, tak, nie
Funkcja jest
(1)
wypukła w przedziale
(2)
wklęsła w przedziale
(3)
wypukła w przedziale .
tak, tak, nie
Funkcja
jest wypukła w przedziale
(1)
(2)
(3)
.
nie, tak, tak
Jeśli funkcja jest wypukła w
przedziale , to
(1)
funkcja też jest wypukła w tym przedziale
(2)
funkcja też jest wypukła w tym przedziale
(3)
funkcja też jest wypukła w tym przedziale.
nie, nie, nie
Niech będą dowolnymi liczbami
z przedziału . Prawdziwa jest nierówność
(1)
(2)
(3)
.
tak, tak, tak