PO Kolekcje wstęp - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 35: | Linia 35: | ||
{{wskazowka|3||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | {{wskazowka|3||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | ||
Do efektywnego usuwania ostatniego elementu potrzebujesz dodatkowej | Do efektywnego usuwania ostatniego elementu potrzebujesz dodatkowej | ||
informacji w | informacji w każdym elemencie listy - atrybutu pamietającego poprzednika. | ||
Cyli po prostu musisz zastosować listę dwukierunkową. | Cyli po prostu musisz zastosować listę dwukierunkową. | ||
</div> | </div> | ||
Linia 42: | Linia 42: | ||
== Zad 2. == | == Zad 2. == | ||
Dodaj do kolekcji z zadania | Dodaj do kolekcji z pierwszego zadania trzy wersje iteratora wbudowanego, | ||
stworzone zgodnie z propozycjami z wykładu. Jaki jest koszt realizacji | stworzone zgodnie z propozycjami z wykładu. Jaki jest koszt realizacji | ||
operacji dajElt(int i) dla pierwszego z iteratorów? | operacji dajElt(int i) dla pierwszego z iteratorów? |
Wersja z 13:27, 26 wrz 2006
Przedmiot Programowanie obiektowe
Ćwiczenia do wykładu o kolekcjach
Ogladaj wskazówki i rozwiązania __SHOWALL__
Ukryj wskazówki i rozwiązania __HIDEALL__
Zad 1.
Zaimplementuj w postaci listy kolekcję uporządkowaną, tzn. taką, w której kolejność elementów wynika z kolejności wstawiania. Kolekcja ta powinna udostępniać następujące operacje:
- wstaw na początek
- wstaw na koniec
- podaj pierwszy element
- podaj ostatni element
- podaj liczbę elementów
Kolekcja powinna być sparametryzowana typem elementów.
Wskazówka 1
Wskazówka 2
Wskazówka 3
Zad 2.
Dodaj do kolekcji z pierwszego zadania trzy wersje iteratora wbudowanego, stworzone zgodnie z propozycjami z wykładu. Jaki jest koszt realizacji operacji dajElt(int i) dla pierwszego z iteratorów?
Zad 3.
Popraw trzecią wersję iteratora wbudowanego zaproponowaną na wykładzie tak, by pozwalała na jednoczesne przechodzenie kolekcji uporządkowanej na wiele sposobów.
Wskazówka