Paradygmaty programowania/Test 2: Semantyka zmiennych: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
m →Test 2 |
||
Linia 53: | Linia 53: | ||
<wrongoption reply="Źle">C</wrongoption> | <wrongoption reply="Źle">C</wrongoption> | ||
<wrongoption reply="Źle">C++</wrongoption> | <wrongoption reply="Źle">C++</wrongoption> | ||
<rightoption reply="Dobrze">C | <rightoption reply="Dobrze">C#</rightoption> | ||
<wrongoption reply="Źle">PHP</wrongoption> | <wrongoption reply="Źle">PHP</wrongoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
Linia 76: | Linia 76: | ||
W języku C++ dostęp do przesłoniętej zmiennej nielokalnej można | W języku C++ dostęp do przesłoniętej zmiennej nielokalnej można | ||
uzyskać za pomocą operatora: | uzyskać za pomocą operatora: | ||
<rightoption reply="Dobrze"> | <rightoption reply="Dobrze">:: (dwa dwukropki)</rightoption> | ||
<wrongoption reply="Źle">. (kropka)</wrongoption> | <wrongoption reply="Źle">. (kropka)</wrongoption> | ||
<wrongoption reply="Źle">* (gwiazdka)</wrongoption> | <wrongoption reply="Źle">* (gwiazdka)</wrongoption> | ||
<wrongoption reply="Źle">-> (strzałka)</wrongoption> | <wrongoption reply="Źle">-> (strzałka)</wrongoption> | ||
</quiz> | </quiz> |
Aktualna wersja na dzień 16:12, 22 wrz 2006
Test 2
Program może zawierać dwie różne zmienne o tej samej nazwie, gdy są to zmienne:
alokowane dynamicznie
globalne
lokalne w dwóch różnych blokach
lokalne w tym samym bloku
L-wartością nazywamy:
bieżący adres zmiennej
wynik wyrażenia arytmetycznego
indeks tablicy
wartość zmiennej po dokonaniu podstawienia
Wiązanie statyczne:
może zmienić się w trakcie wykonania programu
następuje w trakcie wykonania programu
następuje przed wykonaniem programu
odnosi się tylko do zmiennych globalnych
Wnioskowanie o typie zmiennej jest najczęstsze w językach:
funkcyjnych
logicznych
obiektowych
nie występuje w żadnym przyzwoitym języku
Okres życia zmiennej to:
czas pomiędzy alokacją zmiennej a jej dealokacją
czas od uruchomienia programu do chwili wykonania na tej zmiennej delete, free itp.
obszar kodu pomiędzy deklaracją zmiennej a końcem zawierającego ją bloku
czas od pierwszego podstawienia pod tę zmienną do ostatniego jej użycia w programie
Obiekty w Javie są alokowane:
dynamicznie, na stercie
dynamicznie, na stosie
dynamicznie, na stosie lub na stercie (decyzję podejmuje kompilator)
statycznie
Spośród wymienionych tu języków najbliższy silnemu typowaniu jest:
C
C++
C#
PHP
Silne typowanie bywa ,,osłabiane przez:
jawne konwersje typów
niejawne konwersje typów
dynamiczne sprawdzanie zgodności typów
statyczne sprawdzanie zgodności typów
Podtyp to:
typ powstały przez ograniczenie zakresu istniejącego typu, zgodny z owym typem
nowy typ oparty na już istniejącym, niezgodny z dotychczasowym
typ tablicowy, w którym ograniczono zakres indeksów
jedno z pól unii
W języku C++ dostęp do przesłoniętej zmiennej nielokalnej można uzyskać za pomocą operatora:
:: (dwa dwukropki)
. (kropka)
* (gwiazdka)
-> (strzałka)