Metody realizacji języków programowania/MRJP Ćwiczenia 4: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
== Zadanie - generowanie kodu dla wyrażeń i przypisań == | |||
Zapisz fragment kodu na '''NMW''' będący tłumaczeniem następującego fragmentu programu: | Zapisz fragment kodu na '''NMW''' będący tłumaczeniem następującego fragmentu programu: | ||
Linia 5: | Linia 5: | ||
x:=y+2*z; z:=(x+1)*(y-1); x:=x+1 | x:=y+2*z; z:=(x+1)*(y-1); x:=x+1 | ||
== Zadanie - generowanie kodu dla instrukcji warunkowych i pętli == | |||
Zapisz fragment kodu na '''NMW''' będący tłumaczeniem następującego fragmentu programu: | Zapisz fragment kodu na '''NMW''' będący tłumaczeniem następującego fragmentu programu: | ||
Linia 18: | Linia 18: | ||
x:=x+1 | x:=x+1 | ||
== Zadanie - realizacja pętli FOR == | |||
Zaprojektuj sposób realizacji pętli "for zmienna:=Wyrazenie1 to Wyrazenie2 do Instrukcja" języka '''Pascal'''. Pamiętaj, że '''Wyrażenie1''' i '''Wyrażenie2''' powinny być liczone tylko raz, przed pierwszym obrotem pętli. Sprawdź, czy Twoje rozwiązanie działa prawidłowo, gdy wartością '''Wyrazenie2''' jest największa reprezentowalna liczba całkowita ('''maxint''' w '''Pascalu'''). | Zaprojektuj sposób realizacji pętli "for zmienna:=Wyrazenie1 to Wyrazenie2 do Instrukcja" języka '''Pascal'''. Pamiętaj, że '''Wyrażenie1''' i '''Wyrażenie2''' powinny być liczone tylko raz, przed pierwszym obrotem pętli. Sprawdź, czy Twoje rozwiązanie działa prawidłowo, gdy wartością '''Wyrazenie2''' jest największa reprezentowalna liczba całkowita ('''maxint''' w '''Pascalu'''). |
Wersja z 17:49, 20 wrz 2006
Zadanie - generowanie kodu dla wyrażeń i przypisań
Zapisz fragment kodu na NMW będący tłumaczeniem następującego fragmentu programu:
x:=y+2*z; z:=(x+1)*(y-1); x:=x+1
Zadanie - generowanie kodu dla instrukcji warunkowych i pętli
Zapisz fragment kodu na NMW będący tłumaczeniem następującego fragmentu programu:
if x<>z then while x<100 do if x=1 then repeat x:=x+5 until x>10 else x:=x+1
Zadanie - realizacja pętli FOR
Zaprojektuj sposób realizacji pętli "for zmienna:=Wyrazenie1 to Wyrazenie2 do Instrukcja" języka Pascal. Pamiętaj, że Wyrażenie1 i Wyrażenie2 powinny być liczone tylko raz, przed pierwszym obrotem pętli. Sprawdź, czy Twoje rozwiązanie działa prawidłowo, gdy wartością Wyrazenie2 jest największa reprezentowalna liczba całkowita (maxint w Pascalu).