PO Obiektowe modelowanie dziedziny - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Linia 7: | Linia 7: | ||
=== Program do rysowania === | === Program do rysowania === | ||
[ | [http://osilek.mimuw.edu.pl/images/2/20/Po_violet-0.16b.jar Po_violet-0.16b.jar] | ||
<applet width="800" height="600" code="com/horstmann/violet/UMLEditor.class" archive="images/2/20/Po_violet-0.16b.jar"> | <applet width="800" height="600" code="com/horstmann/violet/UMLEditor.class" archive="images/2/20/Po_violet-0.16b.jar"> |
Wersja z 14:59, 21 lip 2006
Jak rysować
Rysowanie na kartce i na tablicy
Mimo że diagramy używane na pierwszym wykładzie oraz umieszczone jako rozwiązania zadań były przygotowane na komputerze, diagramy przedstawiające model dziedziny najłatwiej rysuje się na kartce lub na tablicy. Jeżeli chciałbyś utrwalić efekty takiej pracy lub udostępnić je elektronicznie zrób po prostu zdjęcie aparatem cyfrowym.
Program do rysowania
<applet width="800" height="600" code="com/horstmann/violet/UMLEditor.class" archive="images/2/20/Po_violet-0.16b.jar">
<param name="diagram" value="myfile.vcd">
</applet>
Zadanie 1 (Gra w Monopol)
Rozszerz częściowy model dziedziny dla gry w Monopol z pierwszego wykładu o karty szansy/ryzyka oraz bank.
Rozwiązanie
Zadanie 2 (System kasowy)
Opracuj model dziedziny dla "Systemu kasowego", który ma być używany przez kasjerów w sklepie.
Wskazówka 1
Wskazówka 2
Rozwiązanie