Analiza matematyczna 1/Ćwiczenia 10: Wzór Taylora. Ekstrema: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 180: | Linia 180: | ||
|<div class="thumb"><div style="width:375px;"> | |<div class="thumb"><div style="width:375px;"> | ||
<flash>file=am1c10.0010.swf|width=375|height=375</flash> | <flash>file=am1c10.0010.swf|width=375|height=375</flash> | ||
<div.thumbcaption> | <div.thumbcaption>Rysunek do ćwiczenia 10.2.(a)</div> | ||
</div></div> | </div></div> | ||
|<div class="thumb"><div style="width:375px;"> | |<div class="thumb"><div style="width:375px;"> | ||
<flash>file=am1c10.0020.swf|width=375|height=375</flash> | <flash>file=am1c10.0020.swf|width=375|height=375</flash> | ||
<div.thumbcaption> | <div.thumbcaption>Rysunek do ćwiczenia 10.2.(a)</div> | ||
</div></div> | </div></div> | ||
|} | |} | ||
Linia 403: | Linia 403: | ||
|<div class="thumb"><div style="width:375px;"> | |<div class="thumb"><div style="width:375px;"> | ||
<flash>file=am1c10.0030.swf|width=375|height=375</flash> | <flash>file=am1c10.0030.swf|width=375|height=375</flash> | ||
<div.thumbcaption> | <div.thumbcaption>Rysunek do ćwiczenia 10.6.</div> | ||
</div></div> | </div></div> | ||
|<div class="thumb"><div style="width:375px;"> | |<div class="thumb"><div style="width:375px;"> | ||
<flash>file=am1c10.0040.swf|width=375|height=375</flash> | <flash>file=am1c10.0040.swf|width=375|height=375</flash> | ||
<div.thumbcaption> | <div.thumbcaption>Rysunek do ćwiczenia 10.6.</div> | ||
</div></div> | </div></div> | ||
|} | |} | ||
Linia 430: | Linia 430: | ||
|<div class="thumb"><div style="width:375px;"> | |<div class="thumb"><div style="width:375px;"> | ||
<flash>file=am1c10.0050.swf|width=375|height=375</flash> | <flash>file=am1c10.0050.swf|width=375|height=375</flash> | ||
<div.thumbcaption> | <div.thumbcaption>Rysunek do ćwiczenia 10.6.</div> | ||
</div></div> | </div></div> | ||
|<div class="thumb"><div style="width:375px;"> | |<div class="thumb"><div style="width:375px;"> | ||
<flash>file=am1c10.0060.swf|width=375|height=375</flash> | <flash>file=am1c10.0060.swf|width=375|height=375</flash> | ||
<div.thumbcaption> | <div.thumbcaption>Rysunek do ćwiczenia 10.6.</div> | ||
</div></div> | </div></div> | ||
|} | |} | ||
</div></div> | </div></div> |
Wersja z 18:47, 15 wrz 2006
10. Wzór Taylora. Ekstrema
Ćwiczenie 10.1.
Wyznaczyć ekstrema funkcji
a) ,
b) ,
c) ,
d) ,
e) ,
f) .
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 10.2.
Wyznaczyć ekstrema funkcji
a) ,
b) ,
c) ,
d) .
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 10.3.
Wyznaczyć największą i najmniejszą wartość funkcji
a) ,
b)
w przedziale .
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 10.4.
Znaleźć wymiary puszki do konserw w kształcie walca o objętości , do sporządzenia której zużyje się najmniej blachy.
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 10.5.
a) Udowodnić, że niezależnie od wyboru parametru funkcja ma minimum w punkcie .
b) Wykorzystując wzór Taylora dla , wyznaczyć przybliżoną wartość i oraz oszacować błąd przybliżenia.
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 10.6.
Niech
Pokazać, że ma -tą pochodną nieciągłą w , a należy do klasy , ale nie ma -ej pochodnej w , dla .
Wskazówka
Rozwiązanie