Zio-13-wyk-Slajd60: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Enawrocka (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
MOchodek (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Podsumowanie==
==Use Case Points - przykład(2)==


[[Image:zio-13-wyk-Slajd60.PNG|Podsumowanie]]
[[Image:zio-13-wyk-Slajd60.PNG|Use Case Points - przykład(2)]]




Podsumowując. W trakcie wykładu omówiliśmy wykorzystanie metod szacowania w procesie wytwarzania oprogramowania. Przedstawiliśmy także trzy metody szacowania:
Oprogramowanie tworzone jest przez studentów i dla studentów. Oznacza to, że wymagania precyzować będą sami autorzy projektu. O ile bardzo łatwe będzie pozyskanie wymagań, to już na początkowym etapie prac widać znaczną tendencje do ich ulotności. W każdej chwili może pojawić się zmiana koncepcji, czy zupełnie nowy pomysł.
* Metodę delficką – bazującą na wiedzy i intuicji ekspertów,
* Metodę COCOMO II – szacującą w oparciu o szacunkowy rozmiar oprogramowania,
* Metodę Use Case Points – umożliwiającą szacowanie na podstawie przypadków użycia.


Dziękuje bardzo za uwagę.
Studentom nie brakuje oczywiście zapału i chęci do prac.
 
Niestety trzeba będzie pogodzić rozwój programu z obowiązkami studenta i główne prace wykonywane będą wieczorami.
 
Studenci wybrali język Java, który znają bardzo dobrze.




[[zio-13-wyk-Slajd59 | << Poprzedni slajd]] | [[zio-13-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zio-13-wyk-Slajd61 | Następny slajd >>]]
[[zio-13-wyk-Slajd59 | << Poprzedni slajd]] | [[zio-13-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zio-13-wyk-Slajd61 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 13:59, 8 wrz 2006

Use Case Points - przykład(2)

Use Case Points - przykład(2)


Oprogramowanie tworzone jest przez studentów i dla studentów. Oznacza to, że wymagania precyzować będą sami autorzy projektu. O ile bardzo łatwe będzie pozyskanie wymagań, to już na początkowym etapie prac widać znaczną tendencje do ich ulotności. W każdej chwili może pojawić się zmiana koncepcji, czy zupełnie nowy pomysł.

Studentom nie brakuje oczywiście zapału i chęci do prac.

Niestety trzeba będzie pogodzić rozwój programu z obowiązkami studenta i główne prace wykonywane będą wieczorami.

Studenci wybrali język Java, który znają bardzo dobrze.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>