Zio-13-wyk-Slajd29: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Enawrocka (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
MOchodek (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 4: Linia 4:




Wraz z rozwojem technik wytwarzania oprogramowania okazało się, że metoda COCOMO81, posiada pewne braki. Przyczyną takiego stanu rzeczy, był gwałtowny postęp w rozwoju, zarówno narzędzi programistycznych jak i samych metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi.  
Wraz z rozwojem technik wytwarzania oprogramowania okazało się, że metoda COCOMO81, posiada pewne braki. Przyczyną takiego stanu rzeczy, był gwałtowny postęp w rozwoju, zarówno narzędzi programistycznych jak i samych metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi.


Odpowiedzią na ten problem było stworzenie metody COCOMO II, lepiej przystosowanej do nowoczesnych metod wytwarzania oprogramowania.  
Odpowiedzią na ten problem było stworzenie metody COCOMO II, lepiej przystosowanej do nowoczesnych metod wytwarzania oprogramowania.


Metoda ta uwzględnia trzy modele, lepiej wpasowujące się w przyrostowe cykle wytwarzania oprogramowania.
Metoda ta uwzględnia trzy modele, lepiej wpasowujące się w przyrostowe cykle wytwarzania oprogramowania.
* Pierwszy model – '''Application''' '''Composition''' '''Model''' – jest przeznaczony dla projektów wykorzystujących nowoczesne narzędzia do tworzenie (generowania) interfejsów użytkownika (czyli na przykład dla prototypów),
* Pierwszy model – '''Application''' '''Composition''' '''Model''' – jest przeznaczony dla projektów wykorzystujących nowoczesne narzędzia do tworzenie (generowania) interfejsów użytkownika (czyli na przykład dla prototypów),
* '''Early''' '''Design''' '''Model''' można wykorzystywać we wczesnym stadium projektu (w momencie tworzenia wstępnej architektury),  
* '''Early''' '''Design''' '''Model''' można wykorzystywać we wczesnym stadium projektu (w momencie tworzenia wstępnej architektury),
* Wreszcie '''Post-Architecture''' '''Model''' , który jest najbardziej szczegółowym w obrębie metody. Można go stosować, gdy została już opracowana architektura systemu. Jest to również najbardziej przydatny i najczęściej stosowany model. Uwarunkowane jest to, przede wszystkim tym, że metoda COCOMO bazuje na rozmiarze oprogramowania, który o wiele łatwiej oszacować posiadając zdefiniowaną architekturę systemu (chociażby poprzez użycie metody punktów funkcyjnych).
* Wreszcie '''Post-Architecture''' '''Model''' , który jest najbardziej szczegółowym w obrębie metody. Można go stosować, gdy została już opracowana architektura systemu. Jest to również najbardziej przydatny i najczęściej stosowany model. Uwarunkowane jest to, przede wszystkim tym, że metoda COCOMO bazuje na rozmiarze oprogramowania, który o wiele łatwiej oszacować posiadając zdefiniowaną architekturę systemu (chociażby poprzez użycie metody punktów funkcyjnych).




[[zio-13-wyk-Slajd28 | << Poprzedni slajd]] | [[zio-13-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zio-13-wyk-Slajd30 | Następny slajd >>]]
[[zio-13-wyk-Slajd28 | << Poprzedni slajd]] | [[zio-13-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zio-13-wyk-Slajd30 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 13:57, 8 wrz 2006

COCOMO II - modele

COCOMO II - modele


Wraz z rozwojem technik wytwarzania oprogramowania okazało się, że metoda COCOMO81, posiada pewne braki. Przyczyną takiego stanu rzeczy, był gwałtowny postęp w rozwoju, zarówno narzędzi programistycznych jak i samych metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi.

Odpowiedzią na ten problem było stworzenie metody COCOMO II, lepiej przystosowanej do nowoczesnych metod wytwarzania oprogramowania.

Metoda ta uwzględnia trzy modele, lepiej wpasowujące się w przyrostowe cykle wytwarzania oprogramowania.

  • Pierwszy model – Application Composition Model – jest przeznaczony dla projektów wykorzystujących nowoczesne narzędzia do tworzenie (generowania) interfejsów użytkownika (czyli na przykład dla prototypów),
  • Early Design Model można wykorzystywać we wczesnym stadium projektu (w momencie tworzenia wstępnej architektury),
  • Wreszcie Post-Architecture Model , który jest najbardziej szczegółowym w obrębie metody. Można go stosować, gdy została już opracowana architektura systemu. Jest to również najbardziej przydatny i najczęściej stosowany model. Uwarunkowane jest to, przede wszystkim tym, że metoda COCOMO bazuje na rozmiarze oprogramowania, który o wiele łatwiej oszacować posiadając zdefiniowaną architekturę systemu (chociażby poprzez użycie metody punktów funkcyjnych).


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>