ZZL Moduł 6: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 390: | Linia 390: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|width="450px" valign="top"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd20.png]] | |width="450px" valign="top"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd20.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"|Przygotowując prezentacje, trzeba rozważyć, do kogo adresujesz swoją wypowiedź. Najbardziej udane wystąpienia to te, przygotowane z myślą o konkretnej publiczności, z uwzględnieniem wiedzy, postaw, sympatii i antypatii członków audytorium. Przy trafnej analizie audytorium można tak kierować swoją prezentacją, by osiągnąć swoje cele przy tym audytorium. | ||
Przygotowując prezentacje, trzeba rozważyć, do kogo adresujesz swoją wypowiedź. Najbardziej udane wystąpienia to te, przygotowane z myślą o konkretnej publiczności, z uwzględnieniem wiedzy, postaw, sympatii i antypatii członków audytorium. Przy trafnej analizie audytorium można tak kierować swoją prezentacją, by osiągnąć swoje cele przy tym audytorium. | |||
'''Analiza audytorium powinna uwzględniać:''' | '''Analiza audytorium powinna uwzględniać:''' | ||
Linia 401: | Linia 399: | ||
*Charakter wzajemnych relacji (prezentera czy organizacji a audytorium): | *Charakter wzajemnych relacji (prezentera czy organizacji a audytorium): | ||
klienci, wyższe kierownictwo, współpracownicy/koledzy, podwładni, kierownictwo innej organizacji, inni pracownicy, przedstawiciele środków masowego przekazu, społeczeństwo | klienci, wyższe kierownictwo, współpracownicy/koledzy, podwładni, kierownictwo innej organizacji, inni pracownicy, przedstawiciele środków masowego przekazu, społeczeństwo | ||
|} | |||
---- | |||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | |||
|width="450px" valign="top"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd20_1.png]] | |||
|valign="top"| | |||
*Długość w czasie relacji z organizacją (dotyczy klientów lub pracowników): | *Długość w czasie relacji z organizacją (dotyczy klientów lub pracowników): | ||
nowi, mniej niż dwa lata, więcej niż dwa lata, nieznana | nowi, mniej niż dwa lata, więcej niż dwa lata, nieznana | ||
Linia 418: | Linia 423: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|width="450px" valign="top"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd21.png]] | |width="450px" valign="top"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd21.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"|Przygotowując wstępny plan wystąpienia poza omówionym już określeniem celów prezentacji i analizą audytorium należy sformułować główne tezy prezentacji, które audytorium powinno zaakceptować, by cele wystąpienia zostały zrealizowane. Tezy te powinny być sformułowane w postaci kompletnych zdań budzących zainteresowanie i zrozumiałych dla audytorium. Nie powinno ich być więcej niż pięć, jeśli chcemy, by zostały zapamiętane przez słuchaczy. Jeśli niezbędne jest przedstawienie większej liczby idei, byłoby lepiej zaprezentować je w dwu wystąpieniach. | ||
Przygotowując wstępny plan wystąpienia poza omówionym już określeniem celów prezentacji i analizą audytorium należy sformułować główne tezy prezentacji, które audytorium powinno zaakceptować, by cele wystąpienia zostały zrealizowane. Tezy te powinny być sformułowane w postaci kompletnych zdań budzących zainteresowanie i zrozumiałych dla audytorium. Nie powinno ich być więcej niż pięć, jeśli chcemy, by zostały zapamiętane przez słuchaczy. Jeśli niezbędne jest przedstawienie większej liczby idei, byłoby lepiej zaprezentować je w dwu wystąpieniach. | |||
|} | |} |
Wersja z 18:52, 31 sie 2006
![]() |
Komunikacja w organizacji
Opracowanie merytoryczne: Katarzyna Górniak Opracowanie graficzne: Natalia Biedugnis |
|}
![]() |
ta sieć należy do najbardziej zdecentralizowanych; każdy z członków może swobodnie i bez ograniczeń kontaktować się z innymi osobami. |
![]() |
Zagadnienia do analizy
|
![]() |
Polityka otwartych drzwi sprzyja:
|