PF:Moduł Podstawy: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<p align="justify"> | <p align="justify"> | ||
W '''każdym''' języku programowania mamy trzy rodzaje konstrukcji | W '''każdym''' języku programowania mamy trzy rodzaje konstrukcji | ||
językowych: | językowych: |
Wersja z 08:06, 17 lip 2006
W każdym języku programowania mamy trzy rodzaje konstrukcji językowych:
- podstawowe symbole (typy, wartości, operacje, relacje, itp.) --- pochodzące z dziedziny algorytmicznej,
- sposoby konstrukcji --- czyli jak z prostszych całości budować bardziej skomplikowane,
- sposoby abstrakcji --- czyli jak złożone konstrukcje mogą być nazwane i dalej wykorzystywane tak, jak podstawowe elementy.
Nasza dziedzina algorytmiczna zawiera m.inn.:
- typy: \codeline{bool}, \codeline{int}, \codeline{float}, \codeline{char}, \codeline{string},
- stałe: logiczne (\codeline{true} i \codeline{false}), całkowite (np.: 0, 1, -2), rzeczywiste (np.: 2.3, -3.4, 4.5e-7), znakowe (np.: \codeline{'a'},
- napisy (np. \codeline{"ala ma kota"}).
- procedury: \codeline{+}, \codeline{-}, \codeline{*}, \codeline{/}, \codeline{mod}, \codeline{+.}, \codeline{-.}, \codeline{*.}, \codeline{/.}, \codeline{||}, \codeline{&&}, \codeline{not}, , , , , , , \codeline{^}.
Powtórka: rozróżnienie symboli od ich interpretacji.