PO Obiektowe modelowanie dziedziny: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Jsroka (dyskusja | edycje)
test wstawiania
Jsroka (dyskusja | edycje)
Linia 1: Linia 1:
== Wprowadzenie ==
== Wprowadzenie ==
'''Programowanie obiektowe''' (''ang. object-oriented programming'') jest obecnie najpopularniejszą techniką tworzenia programów komputerowych. Program komputerowy wyraża się się jako zbiór "obiektów" bedących bytami łączącymi stan (czyli dane) i zachowanie (czyli metody, które są procedurami operującymi na danych obiektu). W celu realizacji zadania obiekty wywołują nawzajem swoje metody zlecając tym samym innym obiektom odpowiedzialność za pewne czynności. W porównaniu z tradycyjny programowaniem proceduralnym, w którym dane i procedury nie są ze sobą związane, programowanie obiektowe ułatwia tworzenie dużych systemów i współpracę wielu programistów. Programy obiektowe łatwiej jest rozwijać i ponownie wykorzystywać ich fragmenty.
'''Programowanie obiektowe''' (''ang. object-oriented programming'') jest obecnie najpopularniejszą techniką tworzenia programów komputerowych. Program komputerowy wyraża się się jako zbiór '''obiektów''' bedących bytami łączącymi stan (czyli dane) i zachowanie (czyli metody, które są procedurami operującymi na danych obiektu). W celu realizacji zadania obiekty wywołują nawzajem swoje metody zlecając tym samym innym obiektom odpowiedzialność za pewne czynności. W porównaniu z tradycyjny programowaniem proceduralnym, w którym dane i procedury nie są ze sobą związane, programowanie obiektowe ułatwia tworzenie dużych systemów i współpracę wielu programistów. Programy obiektowe łatwiej jest rozwijać i ponownie wykorzystywać ich fragmenty.

Wersja z 21:32, 15 lip 2006

Wprowadzenie

Programowanie obiektowe (ang. object-oriented programming) jest obecnie najpopularniejszą techniką tworzenia programów komputerowych. Program komputerowy wyraża się się jako zbiór obiektów bedących bytami łączącymi stan (czyli dane) i zachowanie (czyli metody, które są procedurami operującymi na danych obiektu). W celu realizacji zadania obiekty wywołują nawzajem swoje metody zlecając tym samym innym obiektom odpowiedzialność za pewne czynności. W porównaniu z tradycyjny programowaniem proceduralnym, w którym dane i procedury nie są ze sobą związane, programowanie obiektowe ułatwia tworzenie dużych systemów i współpracę wielu programistów. Programy obiektowe łatwiej jest rozwijać i ponownie wykorzystywać ich fragmenty.