PO Obiektowe modelowanie dziedziny: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Janusz (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Jsroka (dyskusja | edycje)
test wstawiania
Linia 1: Linia 1:
== Moduł 1 ==
== Wprowadzenie ==
 
'''Programowanie obiektowe''' (''ang. object-oriented programming'') jest obecnie najpopularniejszą techniką tworzenia programów komputerowych. Program komputerowy wyraża się się jako zbiór "obiektów" bedących bytami łączącymi stan (czyli dane) i zachowanie (czyli metody, które są procedurami operującymi na danych obiektu). W celu realizacji zadania obiekty wywołują nawzajem swoje metody zlecając tym samym innym obiektom odpowiedzialność za pewne czynności. W porównaniu z tradycyjny programowaniem proceduralnym, w którym dane i procedury nie są ze sobą związane, programowanie obiektowe ułatwia tworzenie dużych systemów i współpracę wielu programistów. Programy obiektowe łatwiej jest rozwijać i ponownie wykorzystywać ich fragmenty.
Test treści pierwszego modułu

Wersja z 21:31, 15 lip 2006

Wprowadzenie

Programowanie obiektowe (ang. object-oriented programming) jest obecnie najpopularniejszą techniką tworzenia programów komputerowych. Program komputerowy wyraża się się jako zbiór "obiektów" bedących bytami łączącymi stan (czyli dane) i zachowanie (czyli metody, które są procedurami operującymi na danych obiektu). W celu realizacji zadania obiekty wywołują nawzajem swoje metody zlecając tym samym innym obiektom odpowiedzialność za pewne czynności. W porównaniu z tradycyjny programowaniem proceduralnym, w którym dane i procedury nie są ze sobą związane, programowanie obiektowe ułatwia tworzenie dużych systemów i współpracę wielu programistów. Programy obiektowe łatwiej jest rozwijać i ponownie wykorzystywać ich fragmenty.