Laboratorium wirtualne 1/Moduł 3 - ćwiczenie 3: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 205: | Linia 205: | ||
Etykieta: '''Kanał 1''' '''Kanał 2''' | Etykieta: '''Kanał 1''' '''Kanał 2''' | ||
Wartość: | Wartość: <math>\begin{matrix}\,\,\,\,\,\,\,\,\,\ 1 & \,\,\,\,\,\,\,\,\,\,2 \end{matrix}\,</math> | ||
Wartości te są zgodne z podanymi w pomocy do funkcji '''scope_config'''. | Wartości te są zgodne z podanymi w pomocy do funkcji '''scope_config'''. | ||
Linia 309: | Linia 309: | ||
{| border="0" cellpadding="5" width="100%" | {| border="0" cellpadding="5" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:LW1_M3_Slajd18.png]] | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:LW1_M3_Slajd18.png]] | ||
|valign="top"|Do wyświetlenia widma warto użyć funkcji '''PlotWaveform'''. W funkcji tej w pozycji '''Initial X''' należy wstawić wartość 0 (składowa stała). W pozycji '''X Increment''', korzystając ze znajomości okresu próbkowania | |valign="top"|Do wyświetlenia widma warto użyć funkcji '''PlotWaveform'''. W funkcji tej w pozycji '''Initial X''' należy wstawić wartość 0 (składowa stała). W pozycji '''X Increment''', korzystając ze znajomości okresu próbkowania <math>t_{pr}\,</math> należy wyznaczyć i umieścić wartość rozdzielczości widmowej: <math>r = f_{pr}/N</math>; (<math>f_{pr}\,</math> -częstotliwość próbkowania, <math>N\,</math> - liczba próbek w widmie). Argument '''Plot Style''' należy ustawić na '''vertical bar'''. | ||
UWAGA!! Ponieważ dla sygnałów rzeczywistych widmo jest symetryczne należy wyświetlać jedynie jego połowę | UWAGA!! Ponieważ dla sygnałów rzeczywistych widmo jest symetryczne należy wyświetlać jedynie jego połowę |
Wersja z 23:47, 29 sie 2006
wersja beta
LABORATORIUM WIRTUALNE 1
Ćwiczenie 3 - Projekt wirtualnego oscyloskopu w środowisku LabWindows/CVI
![]() |
|
![]() |
Stworzyć nowy projekt i wybrać File -> New -> *.uir. |
![]() |
Po uruchomieniu program będzie wyglądał podobnie jak na ilustracji poniżej. |