Laboratorium wirtualne 1/Moduł 3 - ćwiczenie 3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Daniel-PW (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Daniel-PW (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 29: Linia 29:
{| border="0" cellpadding="5" width="100%"
{| border="0" cellpadding="5" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:LW1_M3_Slajd03.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:LW1_M3_Slajd03.png]]
|valign="top"|''opis slajdu''
|valign="top"|W oknie edytora płyty czołowej wybrać '''Create -> Command Button''' i utworzyć przycisk: '''Koniec'''.
 
Parametry:
 
Constant Name: KONIEC (DUŻE LITERY !)
 
Callback Function: Zakoncz
 
Control Mode: Hot
 
Label: Koniec
 
Wybrać z menu '''Create -> Graph -> Graph''' i utworzyć wyświetlacz oscyloskopowy.
 
Parametry:
 
Constant Name: PRZEBIEGT (DUŻE LITERY !)
Callback Function:
Control Mode: Indicator
Label: Przebieg czasowy
 
W oknie konfigurującym lewą oś Y (przycisk Left Y-axis) można wyłączyć autoskalowanie. Należy jednak w trakcie dalszego pisania programu ustawić właściwe wartości: minimalną
i maksymalną.
 
Zapisać  '''*.uir''' (Menu Arrange pozwala na uporządkowanie elementów na płycie czołowej).
 
''Opcjonalnie''
 
Z menu: '''Code -> Preferences -> Default control events''' wybrać:
 
EVENT_COMMIT, EVENT_VAL_CHANGED, EVENT_RIGHT_CLICK. Czynność
ta ułatwi obsługę wybranych zdarzeń.
 
Z menu: '''Code -> Generate -> wybrać All code...''' . W wyświetlonym oknie konfiguracyjnym pozycje: '''Select panels to load and display at startup''' oraz '''Panel Variable Name''' pozostawić z ustawieniami domyślnymi. W polu '''QuitUserInterface Callbacks''' wybrać funkcję odpowiedzialną za zakończenie programu. W bieżącym projekcie jest to funkcja: '''Zakoncz'''.
 
Zatwierdzić zmiany i zapisać kod (plik *.c)
|}
|}


Linia 36: Linia 71:
{| border="0" cellpadding="5" width="100%"
{| border="0" cellpadding="5" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:LW1_M3_Slajd04.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:LW1_M3_Slajd04.png]]
|valign="top"|''opis slajdu''
|valign="top"|Z katalogu \cviXX\instr\ (XX - zastępuje numer wersji środowiska np.: 70 lub 80) skopiować do katalogu zadania pliki: '''scope.c, scope.h, scope.fp'''. Jeśli jest ustawiony atrybut Read Only to należy go usunąć. Oryginalny sterownik przesyła bufory z danymi o rozmiarze 100. Celową jest modyfikacja (dotyczy ona funkcji sterownika '''scope_read_waveform'''), dzięki której możliwe będzie uzyskanie wektora o rozmiarze <math>2^n\,</math> - w dalszym ciągu będzie to rozmiar wynoszący 1024 elementy.
 
Włączyć pliki: '''*.c, *.uir,  *.h''' oraz '''scope.fp''' do projektu. Nazwać i zapisać projekt.
 
|}
|}
<hr width="100%">
<hr width="100%">

Wersja z 14:54, 29 sie 2006

wersja beta


LABORATORIUM WIRTUALNE 1

Ćwiczenie 3 - Projekt wirtualnego oscyloskopu w środowisku LabWindows/CVI



Celem ćwiczenia jest stworzenie wirtualnego odwzorowania przyrządu pomiarowego jakim jest oscyloskop. Przyrząd taki swoją funkcjonalnością nie może odbiegać od rozwiązań spotykanych w aparaturze autonomicznej. Co więcej jako realizacja programowa - wirtualny oscyloskop nie może być pozbawiony możliwości rozbudowy posiadanych funkcji czy też adaptacji do indywidualnych potrzeb i wygód użytkownika końcowego. Wszystkie te cechy posiadają aplikacje pełniące funkcje przyrządów pomiarowych zaprogramowanych w środowisku LabWindows/CVI.

Stworzyć nowy projekt i wybrać File -> New -> *.uir.

W oknie edytora płyty czołowej wybrać Create -> Command Button i utworzyć przycisk: Koniec.

Parametry:

Constant Name: KONIEC (DUŻE LITERY !)

Callback Function: Zakoncz

Control Mode: Hot

Label: Koniec

Wybrać z menu Create -> Graph -> Graph i utworzyć wyświetlacz oscyloskopowy.

Parametry:

Constant Name: PRZEBIEGT (DUŻE LITERY !) Callback Function: Control Mode: Indicator Label: Przebieg czasowy

W oknie konfigurującym lewą oś Y (przycisk Left Y-axis) można wyłączyć autoskalowanie. Należy jednak w trakcie dalszego pisania programu ustawić właściwe wartości: minimalną i maksymalną.

Zapisać *.uir (Menu Arrange pozwala na uporządkowanie elementów na płycie czołowej).

Opcjonalnie

Z menu: Code -> Preferences -> Default control events wybrać:

EVENT_COMMIT, EVENT_VAL_CHANGED, EVENT_RIGHT_CLICK. Czynność ta ułatwi obsługę wybranych zdarzeń.

Z menu: Code -> Generate -> wybrać All code... . W wyświetlonym oknie konfiguracyjnym pozycje: Select panels to load and display at startup oraz Panel Variable Name pozostawić z ustawieniami domyślnymi. W polu QuitUserInterface Callbacks wybrać funkcję odpowiedzialną za zakończenie programu. W bieżącym projekcie jest to funkcja: Zakoncz.

Zatwierdzić zmiany i zapisać kod (plik *.c)


Z katalogu \cviXX\instr\ (XX - zastępuje numer wersji środowiska np.: 70 lub 80) skopiować do katalogu zadania pliki: scope.c, scope.h, scope.fp. Jeśli jest ustawiony atrybut Read Only to należy go usunąć. Oryginalny sterownik przesyła bufory z danymi o rozmiarze 100. Celową jest modyfikacja (dotyczy ona funkcji sterownika scope_read_waveform), dzięki której możliwe będzie uzyskanie wektora o rozmiarze 2n - w dalszym ciągu będzie to rozmiar wynoszący 1024 elementy.

Włączyć pliki: *.c, *.uir, *.h oraz scope.fp do projektu. Nazwać i zapisać projekt.


opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu

opis slajdu