MN04: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
''Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki'' | ''Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki'' | ||
kod w c | |||
<div style="background-color:#e8e8e8; padding: 1em"><pre> | |||
#include <stdio.h> | |||
float x; | |||
main() | |||
{ | |||
} | |||
</pre></div> | |||
wyniki | |||
\beginoutux | |||
to są wyniki | |||
\endoutux | |||
A jeśli masz komendę <code>DGESV <nowiki>=</nowiki> 5</code> to co? | |||
''Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki'' | ''Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki'' |
Wersja z 16:16, 28 sie 2006
Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki
kod w c
#include <stdio.h> float x; main() { }
wyniki
\beginoutux to są wyniki \endoutux
A jeśli masz komendę DGESV = 5
to co?
Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki
Algorytm
<math>\displaystyle x_N^*\, =\, c_N / u_{N,N}</math>; for (i = N-1; i >= 1; i--) <math>\displaystyle x_i^*\,:=\,\left( c_i\,-\, \sum_{j=i+1}^N u_{i,j}x_j^*\right)/u_{i,i}</math>;
(Algorytm ten jest wykonalny, ponieważ nieosobliwość macierzy implikuje, że , .) Podobnie, układ rozwiązujemy algorytmem:
Algorytm Gaussa
<math>\displaystyle x_1 = c_1</math>; for (i=2; i <= N; i++) <math>\displaystyle x_i = c_i\,-\,\sum_{j=1}^{i-1} l_{i,j} x_j^*</math>;
kod w c
#include <stdio.h> float x; main() { }
wyniki
\beginoutux to są wyniki \endoutux
A jeśli masz komendę DGESV = 5
to co?
Algorytm
<math>\displaystyle x_N^*\, =\, c_N / u_{N,N}</math>; for (i = N-1; i >= 1; i--) <math>\displaystyle x_i^*\,:=\,\left( c_i\,-\, \sum_{j=i+1}^N u_{i,j}x_j^*\right)/u_{i,i}</math>;
(Algorytm ten jest wykonalny, ponieważ nieosobliwość macierzy implikuje, że , .) Podobnie, układ rozwiązujemy algorytmem:
Algorytm Gaussa
<math>\displaystyle x_1 = c_1</math>; for (i=2; i <= N; i++) <math>\displaystyle x_i = c_i\,-\,\sum_{j=1}^{i-1} l_{i,j} x_j^*</math>;
kod w c
#include <stdio.h> float x; main() { }
wyniki
\beginoutux to są wyniki \endoutux
A jeśli masz komendę DGESV = 5
to co?