MN04: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
''Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki'' | ''Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki'' | ||
''Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki'' | |||
{{algorytm||| | |||
<pre> | |||
<math>\displaystyle x_N^*\, =\, c_N / u_{N,N}</math>; | |||
for (i <nowiki>=</nowiki> N-1; i ><nowiki>=</nowiki> 1; i--) | |||
<math>\displaystyle x_i^*\,:=\,\left( c_i\,-\, \sum_{j=i+1}^N | |||
u_{i,j}x_j^*\right)/u_{i,i}</math>; | |||
</pre>}} | |||
(Algorytm ten jest wykonalny, ponieważ nieosobliwość macierzy | |||
implikuje, że <math>\displaystyle u_{i,i}\ne 0</math>, <math>\displaystyle \forall i</math>.) Podobnie, układ | |||
<math>\displaystyle L x= c</math> rozwiązujemy algorytmem: | |||
{{algorytm|Gaussa|| | |||
<pre> | |||
<math>\displaystyle x_1 = c_1</math>; | |||
for (i<nowiki>=</nowiki>2; i <<nowiki>=</nowiki> N; i++) | |||
<math>\displaystyle x_i = c_i\,-\,\sum_{j=1}^{i-1} l_{i,j} x_j^*</math>; | |||
</pre>}} | |||
kod w c | |||
<div style="background-color:#e8e8e8; padding: 2em;><pre> | |||
#include <stdio.h> | |||
float x; | |||
main() | |||
{ | |||
} | |||
</pre></div> | |||
wyniki | |||
\beginoutux | |||
to są wyniki | |||
\endoutux | |||
A jeśli masz komendę <code>DGESV <nowiki>=</nowiki> 5</code> to co? | |||
{{algorytm||| | {{algorytm||| | ||
Linia 24: | Linia 65: | ||
kod w c | kod w c | ||
<div style="border:1px solid #cccccc; background-color:#a8a808; padding:4px; | <div style="border:1px solid #cccccc; background-color:#a8a808; padding:4px; margin:2em;"><pre> | ||
#include <stdio.h> | #include <stdio.h> | ||
float x; | float x; |
Wersja z 16:14, 28 sie 2006
Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki
Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki
Algorytm
<math>\displaystyle x_N^*\, =\, c_N / u_{N,N}</math>; for (i = N-1; i >= 1; i--) <math>\displaystyle x_i^*\,:=\,\left( c_i\,-\, \sum_{j=i+1}^N u_{i,j}x_j^*\right)/u_{i,i}</math>;
(Algorytm ten jest wykonalny, ponieważ nieosobliwość macierzy implikuje, że , .) Podobnie, układ rozwiązujemy algorytmem:
Algorytm Gaussa
<math>\displaystyle x_1 = c_1</math>; for (i=2; i <= N; i++) <math>\displaystyle x_i = c_i\,-\,\sum_{j=1}^{i-1} l_{i,j} x_j^*</math>;
kod w c
#include <stdio.h> float x; main() { }
wyniki
\beginoutux to są wyniki \endoutux
A jeśli masz komendę DGESV = 5
to co?
Algorytm
<math>\displaystyle x_N^*\, =\, c_N / u_{N,N}</math>; for (i = N-1; i >= 1; i--) <math>\displaystyle x_i^*\,:=\,\left( c_i\,-\, \sum_{j=i+1}^N u_{i,j}x_j^*\right)/u_{i,i}</math>;
(Algorytm ten jest wykonalny, ponieważ nieosobliwość macierzy implikuje, że , .) Podobnie, układ rozwiązujemy algorytmem:
Algorytm Gaussa
<math>\displaystyle x_1 = c_1</math>; for (i=2; i <= N; i++) <math>\displaystyle x_i = c_i\,-\,\sum_{j=1}^{i-1} l_{i,j} x_j^*</math>;
kod w c
#include <stdio.h> float x; main() { }
wyniki
\beginoutux to są wyniki \endoutux
A jeśli masz komendę DGESV = 5
to co?