MN04: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Przykry (dyskusja | edycje)
mNie podano opisu zmian
Przykry (dyskusja | edycje)
mNie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:


''Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki''
''Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki''
''Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki''
{{algorytm|||
<pre>
<math>\displaystyle x_N^*\, =\, c_N / u_{N,N}</math>;
for (i <nowiki>=</nowiki> N-1; i ><nowiki>=</nowiki> 1; i--)
<math>\displaystyle x_i^*\,:=\,\left( c_i\,-\, \sum_{j=i+1}^N
u_{i,j}x_j^*\right)/u_{i,i}</math>;
</pre>}}
(Algorytm ten jest wykonalny, ponieważ nieosobliwość macierzy
implikuje, że <math>\displaystyle u_{i,i}\ne 0</math>, <math>\displaystyle \forall i</math>.) Podobnie, układ
<math>\displaystyle L x= c</math> rozwiązujemy algorytmem:
{{algorytm|Gaussa||
<pre>
<math>\displaystyle x_1 = c_1</math>;
for (i<nowiki>=</nowiki>2; i <<nowiki>=</nowiki> N; i++)
<math>\displaystyle x_i = c_i\,-\,\sum_{j=1}^{i-1} l_{i,j} x_j^*</math>;
</pre>}}
kod w c
<div style="background-color:#e8e8e8; padding: 2em;><pre>
#include <stdio.h>
float x;
main()
{
}
</pre></div>
wyniki
\beginoutux
to są wyniki
\endoutux
A jeśli masz komendę <code>DGESV <nowiki>=</nowiki> 5</code> to co?


{{algorytm|||
{{algorytm|||
Linia 24: Linia 65:
kod w c
kod w c


<div style="border:1px solid #cccccc; background-color:#a8a808; padding:4px;""><pre>
<div style="border:1px solid #cccccc; background-color:#a8a808; padding:4px; margin:2em;"><pre>
#include <stdio.h>
#include <stdio.h>
float x;
float x;

Wersja z 16:14, 28 sie 2006

Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki

Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki

Algorytm


<math>\displaystyle x_N^*\, =\, c_N / u_{N,N}</math>;
for (i = N-1; i >= 1; i--)
	<math>\displaystyle x_i^*\,:=\,\left( c_i\,-\, \sum_{j=i+1}^N
	u_{i,j}x_j^*\right)/u_{i,i}</math>;

(Algorytm ten jest wykonalny, ponieważ nieosobliwość macierzy implikuje, że ui,i0, i.) Podobnie, układ Lx=c rozwiązujemy algorytmem:

Algorytm Gaussa



<math>\displaystyle x_1 = c_1</math>;
for (i=2; i <= N; i++)
	<math>\displaystyle x_i = c_i\,-\,\sum_{j=1}^{i-1} l_{i,j} x_j^*</math>;

kod w c

#include <stdio.h>
float x;
	main()
	{
	}
	

wyniki

\beginoutux to są wyniki \endoutux

A jeśli masz komendę DGESV = 5 to co?

Algorytm


<math>\displaystyle x_N^*\, =\, c_N / u_{N,N}</math>;
for (i = N-1; i >= 1; i--)
	<math>\displaystyle x_i^*\,:=\,\left( c_i\,-\, \sum_{j=i+1}^N
	u_{i,j}x_j^*\right)/u_{i,i}</math>;

(Algorytm ten jest wykonalny, ponieważ nieosobliwość macierzy implikuje, że ui,i0, i.) Podobnie, układ Lx=c rozwiązujemy algorytmem:

Algorytm Gaussa



<math>\displaystyle x_1 = c_1</math>;
for (i=2; i <= N; i++)
	<math>\displaystyle x_i = c_i\,-\,\sum_{j=1}^{i-1} l_{i,j} x_j^*</math>;

kod w c

#include <stdio.h>
float x;
	main()
	{
	}
	

wyniki

\beginoutux to są wyniki \endoutux

A jeśli masz komendę DGESV = 5 to co?