Grafika komputerowa i wizualizacja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
m Poprawki edytorskie
Linia 1: Linia 1:
==Autor sylabusa==
== Forma zajęć ==
Dariusz Sawicki
Wykład (15 godzin) + laboratorium (15 godzin)


==Nazwa zajęć==
'''Grafika komputerowa i wizualizacja'''
==Typ zajęć==
wykład (15 godz.) + projekt (15 godz.)
==Opis==
==Opis==
Celem wykładu jest poznanie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej. Poznanie podstawowych problemów grafiki oraz metod i algorytmów stosowanych do ich rozwiązywania.
Celem wykładu jest poznanie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej. Poznanie podstawowych problemów grafiki oraz metod i algorytmów stosowanych do ich rozwiązywania. Zadanie projektowe w ramach laboratorium pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych.
Zadanie projektowe pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych.
 
 
==Sylabus==
 
=== Autor sylabusa ===
Dariusz Sawicki


==Wymagania wstępne==
=== Wymagania wstępne ===
Algorytmy i struktury danych
Algorytmy i struktury danych
==Sylabus==
 
=== Zawartość ===
*Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej.
*Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej.
*Podstawowe operacje rastrowe.
*Podstawowe operacje rastrowe.
Linia 23: Linia 25:
*Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej.
*Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej.


==Literatura==
=== Literatura ===
*Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005
*Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005
*FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996
*FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996

Wersja z 07:46, 7 lip 2006

Forma zajęć

Wykład (15 godzin) + laboratorium (15 godzin)

Opis

Celem wykładu jest poznanie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej. Poznanie podstawowych problemów grafiki oraz metod i algorytmów stosowanych do ich rozwiązywania. Zadanie projektowe w ramach laboratorium pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych.


Sylabus

Autor sylabusa

Dariusz Sawicki

Wymagania wstępne

Algorytmy i struktury danych

Zawartość

  • Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej.
  • Podstawowe operacje rastrowe.
  • Współrzędne jednorodne. Opis macierzowy przekształceń dwuwymiarowych i trójwymiarowych.
  • Reprezentacja przestrzeni trójwymiarowej na płaszczyźnie. Rzutowanie, kamera i wirtualne studio.
  • Modelowanie brył. Modelowanie krzywych i powierzchni.
  • Eliminacja elementów zasłoniętych.
  • Światło i barwa w grafice komputerowej.
  • Modelowanie oświetlenia. Cieniowanie.
  • Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej.

Literatura

  • Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005
  • FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996
  • Hearn D., Baker P.: Computer Graphics. Prentice Hall 1997
  • Zabrodzki J. i inni : Grafika komputerowa, metody i narzędzia. WNT 1994
  • Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej. WNT 1990