Grafika komputerowa i wizualizacja: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
m Poprawki edytorskie |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
== | == Forma zajęć == | ||
Wykład (15 godzin) + laboratorium (15 godzin) | |||
==Opis== | ==Opis== | ||
Celem wykładu jest poznanie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej. Poznanie podstawowych problemów grafiki oraz metod i algorytmów stosowanych do ich rozwiązywania. | Celem wykładu jest poznanie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej. Poznanie podstawowych problemów grafiki oraz metod i algorytmów stosowanych do ich rozwiązywania. Zadanie projektowe w ramach laboratorium pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych. | ||
Zadanie projektowe pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych. | |||
==Sylabus== | |||
=== Autor sylabusa === | |||
Dariusz Sawicki | |||
==Wymagania wstępne== | === Wymagania wstępne === | ||
Algorytmy i struktury danych | Algorytmy i struktury danych | ||
== | |||
=== Zawartość === | |||
*Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej. | *Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej. | ||
*Podstawowe operacje rastrowe. | *Podstawowe operacje rastrowe. | ||
Linia 23: | Linia 25: | ||
*Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej. | *Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej. | ||
==Literatura== | === Literatura === | ||
*Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005 | *Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005 | ||
*FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996 | *FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996 |
Wersja z 07:46, 7 lip 2006
Forma zajęć
Wykład (15 godzin) + laboratorium (15 godzin)
Opis
Celem wykładu jest poznanie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej. Poznanie podstawowych problemów grafiki oraz metod i algorytmów stosowanych do ich rozwiązywania. Zadanie projektowe w ramach laboratorium pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych.
Sylabus
Autor sylabusa
Dariusz Sawicki
Wymagania wstępne
Algorytmy i struktury danych
Zawartość
- Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej.
- Podstawowe operacje rastrowe.
- Współrzędne jednorodne. Opis macierzowy przekształceń dwuwymiarowych i trójwymiarowych.
- Reprezentacja przestrzeni trójwymiarowej na płaszczyźnie. Rzutowanie, kamera i wirtualne studio.
- Modelowanie brył. Modelowanie krzywych i powierzchni.
- Eliminacja elementów zasłoniętych.
- Światło i barwa w grafice komputerowej.
- Modelowanie oświetlenia. Cieniowanie.
- Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej.
Literatura
- Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005
- FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996
- Hearn D., Baker P.: Computer Graphics. Prentice Hall 1997
- Zabrodzki J. i inni : Grafika komputerowa, metody i narzędzia. WNT 1994
- Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej. WNT 1990