AppletHowTo: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
1. Do tworzenia interfejsu użytkownika używamy wyłącznie Java Swing (nie AWT!!) | |||
2. Każdy panel powinien mieć ustawiony wygląd (Look&Feel) zgodny z platformą: | |||
try { | try { | ||
javax.swing.UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getSystemLookAndFeelClassName()); | javax.swing.UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getSystemLookAndFeelClassName()); | ||
Linia 7: | Linia 9: | ||
} | } | ||
3. Do pozycjonowania komponentów proponuję posługiwać się nowym layoutem GroupLayout. Jest bardzo prosty w użyciu i wspierany przez narzędzia do wyklikiwania interfejsu użytkownika. | 3. Do pozycjonowania komponentów proponuję posługiwać się nowym layoutem GroupLayout. Jest bardzo prosty w użyciu i wspierany przez narzędzia do wyklikiwania interfejsu użytkownika. Więcej informacji: [[http://weblogs.java.net/blog/tpavek/archive/2006/02/getting_to_know_1.html]] oraz [[http://weblogs.java.net/blog/tpavek/archive/2006/03/getting_to_know.html]] | ||
4. Jako narzędzie do tworzenia Appletów dobrze sprawdza się Eclipse 3.2 + wtyczka Jigloo w najowszej wersji (w tej chwili beta), która obsługuje, między innymi, GroupLayout | 4. Jako narzędzie do tworzenia Appletów dobrze sprawdza się [[http://eclipse.org|Eclipse 3.2]] + wtyczka [[http://www.cloudgarden.com/jigloo/|Jigloo]] w najowszej wersji (w tej chwili beta), która obsługuje, między innymi, GroupLayout | ||
5. Należy rozdzielić na różne klasy kod, który: | 5. Należy rozdzielić na różne klasy kod, który: |
Wersja z 11:26, 6 lip 2006
1. Do tworzenia interfejsu użytkownika używamy wyłącznie Java Swing (nie AWT!!)
2. Każdy panel powinien mieć ustawiony wygląd (Look&Feel) zgodny z platformą:
try { javax.swing.UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getSystemLookAndFeelClassName()); } catch(Exception e) { e.printStackTrace(); }
3. Do pozycjonowania komponentów proponuję posługiwać się nowym layoutem GroupLayout. Jest bardzo prosty w użyciu i wspierany przez narzędzia do wyklikiwania interfejsu użytkownika. Więcej informacji: [[1]] oraz [[2]]
4. Jako narzędzie do tworzenia Appletów dobrze sprawdza się [3.2] + wtyczka [[3]] w najowszej wersji (w tej chwili beta), która obsługuje, między innymi, GroupLayout
5. Należy rozdzielić na różne klasy kod, który: - jest odpowiedzialny za sterowanie interfejsem użytkownika - jest odpowiedzialny za wyświetlanie wyników działania demonstrowanego algorytmu - implementuje algorytm (ten kod nie powinien zawierać kodu Java Swing)
6. Należy pamiętać o poprawnym zaimplementowaniu zachowania wielowątkowego w interfejsie użytkownika, tak, żeby działanie algorytmu nie powodowało "zamrożenia" interfesju użytkownika
7. Jeśli algorytm wykonuje złożone obliczenia, to należy go zatrzymać gdy użytkownik przestanie pracować w okienu przeglądarki, chyba, że nie jest to porządane. Aby to zrobić należy przesłonić metodę public void stop() z klasy JApplet