Architektura Komputerów/Wykład 3: Synteza modelu programowego: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:ASK_M3_S03.png]] | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:ASK_M3_S03.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
Głównym celem projektantów pierwszych komputerów było uzyskanie urządzenia, które byłoby w stanie działać bezawaryjnie wystarczająco długo, aby wykonać potrzebne obliczenia. Czasy międzyawaryjne pierwszych komputerów nie przekraczały kilkudziesięciu minut, a ich struktura logiczna była podporządkowana uwarunkowaniom implementacyjnym. | |||
Wkrótce po upowszechnieniu komputerów ustabilizowały się metody ich programowania. Obecnie powszechnie używa się języków wysokiego poziomu - proceduralnych i obiektowych. Współczesne komputery są budowane z myślą o programowaniu ich w takich właśnie językach, a ich struktura logiczna jest zaprojektowana tak, aby mogły one łatwo i wydajnie wykonywać prograqmy powstałe przez translację zapisu algorytmów w językach wysokiego poziomu. | |||
Pomimo odrębnych paradygmatów programowania, języki obiektowe od strony implementacji nie różnią się znacząco od języków proceduralnych. Możny przyjąć, że komputer, który daje się efektywnie programować w języku C będzie podobnie skutecznie wykonywał programy napisane w innych podobnych językach proceduralnych i obiektowych, takich jak np. Pascal, C++ czy Java. | |||
|} | |} | ||
Wersja z 21:39, 25 sie 2006
![]() |
Aqq... |
![]() |
Aqq... |
![]() |
Aqq... |
![]() |
Aqq... |
![]() |
Aqq... |
![]() |
Aqq... |
![]() |
Aqq... |
![]() |
Aqq... |