Programowanie obiektowe: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Linia 45: | Linia 45: | ||
* [[PO Moduł 5| Moduł 5]] ([[PO Ćwiczenia 5|Ćwiczenia]]) | * [[PO Moduł 5| Moduł 5]] ([[PO Ćwiczenia 5|Ćwiczenia]]) | ||
* [[PO Moduł 6| Moduł 6]] ([[PO Ćwiczenia 6|Ćwiczenia]]) | * [[PO Moduł 6| Moduł 6]] ([[PO Ćwiczenia 6|Ćwiczenia]]) | ||
* [[PO | * [[PO Wyjątki| Wyjątki]] ([[PO Ćwiczenia 7|Ćwiczenia]]) | ||
* [[PO | * [[PO Wyjątki c.d.| Wyjątki c.d.]] ([[PO Ćwiczenia 8|Ćwiczenia]]) | ||
* [[PO Typy uogólnione| Typy uogólnione]] ([[PO Ćwiczenia 9|Ćwiczenia]]) | * [[PO Typy uogólnione| Typy uogólnione]] ([[PO Ćwiczenia 9|Ćwiczenia]]) | ||
* [[PO Kolekcje| Kolekcje]] ([[PO Ćwiczenia do kolekcji|Ćwiczenia]]) | * [[PO Kolekcje| Kolekcje]] ([[PO Ćwiczenia do kolekcji|Ćwiczenia]]) |
Wersja z 21:37, 24 sie 2006
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Przedstawienie podstawowych pojęć i zagadnień występujących w programowaniu obiektowym. W ramach wykładu wprowadzone są pojęcia klasy i obiektu oraz zagadnienia związane z kapsułkowaniem, dziedziczeniem i polimorfizmem. Omówione są podstawy projektowania obiektowego. Wprowadzone są formalizmy do zapisywania projektów i programów obiektowych. W ramach laboratorium studenci mają pisać szereg małych programów ilustrujących kolejne zagadnienia przedstawiane na wykładzie oraz opisywać swoje rozwiązania w przyjętej notacji projektowej.
Sylabus
Autorzy
- Janusz Jabłonowski
- Jacek Sroka
Wymagania wstępne
- Wstęp do programowania
- Metody programowania
Zawartość
- Obiektowe modelowanie dziedziny
- Wprowadzenie do programowania obiektowego
- Podstawy programowania obiektowego w Javie
- Ochrona danych, kapsułkowanie
- Wprowadzenie do UMLa
- Tworzenie, inicjalizacja i niszczenie obiektów
- Dziedziczenie i polimorfizm
- Interfejsy
- Hierachie wyjątków
- Typy uogólnione i kolekcje
- Strumienie, serializacja
- Wzorce projektowe
Literatura
- Java Language Specification; J. Gosling, B. Joy, G. Steele, G. Bracha; Addison-Wesley Professional, 3-cie wydanie, 2005.
- UML przewodnik użytkownika; G. Booch, J. Rumbaugh, I. Jacobson; Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, 2002.
- Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku; E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides; Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, 2005.
Moduły
- Obiektowe modelowanie dziedziny (Ćwiczenia)
- Wprowadzenie do programowania obiektowego (Ćwiczenia)
- Moduł 3 (Ćwiczenia)
- Moduł 4 (Ćwiczenia)
- Moduł 5 (Ćwiczenia)
- Moduł 6 (Ćwiczenia)
- Wyjątki (Ćwiczenia)
- Wyjątki c.d. (Ćwiczenia)
- Typy uogólnione (Ćwiczenia)
- Kolekcje (Ćwiczenia)
- Strumienie (Ćwiczenia)
- Serializacja (Ćwiczenia)
- Moduł 13 (Ćwiczenia)
- Moduł 14 (Ćwiczenia)
- Moduł 15 (Ćwiczenia)