SW wykład 2 - Slajd4: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Szablon:Semantyka i weryfikacja programów/Wykład 2}} | {{Szablon:Semantyka i weryfikacja programów/Wykład 2}} | ||
[[Grafika:sw0203.png|frame|center|]] | [[Grafika:sw0203.png|frame|center|]] | ||
Na tych zajęciach problemy składni potraktujemy bardzo nieformalnie. | |||
Podając składnię poszczególnych kategorii składniowych języka i | |||
wykorzystując ją jako składnię konkretną do zapisu przykładów i | |||
konstrukcji językowych, jednocześnie traktować jej definicję będziemy | |||
jako definicję składni abstrakcyjnej, przyjmując niejawnie, ze | |||
rozbicie programów na frazy zadane przez poszczególne konstrukcje | |||
językowe (produkcje gramatyki bezkontekstowej) jest jednoznaczne --- a | |||
w razie wątpliwości, w tych materiałach wskazywać będziemy strukturę | |||
fraz składniowych przez dodatkowe nawiasy lub czytelne wcięcia tekstu. |
Wersja z 10:59, 22 sie 2006
Składnia Składnia konkretna Składnia abstrakcyjna Przyjmowane założenia Przykład wiodący Kategorie składniowe Kategorie składniowe, c.d. Uwagi Indukcja strukturalna Definicje indukcyjne Kategorie semantyczne Wartościowanie zmiennych Semantyka wyrażeń Semantyka wyrażeń logicznych Semantyka instrukcji Prosty fakt Dowód Przezroczystość odwołań Semantyka operacyjna Obliczenia Semantyka operacyjna Tiny Własności Własności, c.d. Warianty definicji

Na tych zajęciach problemy składni potraktujemy bardzo nieformalnie. Podając składnię poszczególnych kategorii składniowych języka i wykorzystując ją jako składnię konkretną do zapisu przykładów i konstrukcji językowych, jednocześnie traktować jej definicję będziemy jako definicję składni abstrakcyjnej, przyjmując niejawnie, ze rozbicie programów na frazy zadane przez poszczególne konstrukcje językowe (produkcje gramatyki bezkontekstowej) jest jednoznaczne --- a w razie wątpliwości, w tych materiałach wskazywać będziemy strukturę fraz składniowych przez dodatkowe nawiasy lub czytelne wcięcia tekstu.