Analiza matematyczna 1/Ćwiczenia 1: Zbiory liczbowe: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 126: | Linia 126: | ||
&z_5=&\sqrt{3}-i.\endaligned</math></center> | &z_5=&\sqrt{3}-i.\endaligned</math></center> | ||
[[Rysunek an1c01.0010]] | |||
b) Zauważmy, że dane równanie jest równoważne równaniu | b) Zauważmy, że dane równanie jest równoważne równaniu | ||
Linia 143: | Linia 143: | ||
promieniu jednostkowym. | promieniu jednostkowym. | ||
[[Rysunek an1c01.0020]] | |||
c) Równanie <math>z^3=\cos\frac{\pi}{4}+i\sin\frac{\pi}{4}</math> spełniają | c) Równanie <math>z^3=\cos\frac{\pi}{4}+i\sin\frac{\pi}{4}</math> spełniają | ||
Linia 151: | Linia 151: | ||
<math>0</math> i promieniu jednostkowym. | <math>0</math> i promieniu jednostkowym. | ||
[[Rysunek an1c01.0030]] | |||
Są to liczby <center><math>\aligned &z_0=\cos | Są to liczby <center><math>\aligned &z_0=\cos |
Wersja z 14:21, 21 sie 2006
Zbiory liczbowe
Ćwiczenie 1.1.
Sprawdzić, czy liczby: , , , , należą do trójkowego zbioru Cantora.
Ćwiczenie 1.2.
Wykazać równości
a) Parser nie mógł rozpoznać (błąd składni): {\displaystyle \forall q\in \Bbb C : q\neq 1 \ \forall n\in \Bbb N : \ 1+q+q^2+...+q^n=\frac{q^{n+1}-1}{q-1}}
b) Parser nie mógł rozpoznać (błąd składni): {\displaystyle \forall a,\ b\in \Bbb C : a\neq b \ \forall n\in \Bbb N : \ \frac{a^{n+1}-b^{n+1}}{a-b}=\sum_{k=0}^{n} a^{n-k}b^k.}
Ćwiczenie 1.3.
a) Sprawdzić, że , dla dowolnych liczb całkowitych nieujemnych , takich, że .
b) Wykazać wzór dwumianowy Newtona
Ćwiczenie 1.4.
Za pomocą zasady indukcji matematycznej wykazać, że dla zachodzą równości
a)
b)
Przypomnijmy, że równości te wyprowadziliśmy w ramach wykładu, korzystając ze wzoru de Moivre'a.
Ćwiczenie 1.5.
Uprościć wyrażenia
a)
b)
c)
Ćwiczenie 1.6.
Rozwiązać w zbiorze liczb zespolonych równania:
a)
b)
c)